کمکهای 1.6 میلیارد دالری امریکا به بخش ملکی و نظامی پاکستان

ایالات متحده امریکا در حالی از کمک های 1.6 میلیارد دالری برای بخش های ملکی و نظامی پاکستان خبر میدهد که نواز شریف نخست وزیر پاکستان از چندین روز بدین سو در واشنگتن بسر میبرد و قرار است امروزچهارشنبه رسما با باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده امریکا دیدن نماید. 

D00883AA-231D-40
نواز شریف، نخست وزیر پاکستان (راست) و جان کری، وزیر خارجه امریکا

انتظار میرود آقای شریف قبل از دیدارش با باراک اوبا در مورد قطع حملات طیاره های بی سرنشین با مقامات امریکایی گفتگو کند.

قرار گفته های مقامات وزارت داخله امریکا  1.38 میلیارد دالر ازاین پولها برای سال آینده به پاکستان اختصاص داده شده و 260.5 میلیون دالر این پول که از کمکهای سال گذشته باقی مانده است به بخشهای ملکی در پاکستان کمک خواهد شد.

در همین حال خبرگزاری فرانس پرس گزارش داده است که وزارت داخله امریکا گزارشی را در مورد اختصاص داده شدن این کمکها به پاکستان به کنگره فرستاده است که در آن همچنان گفته شده که کمکهای تعلیق شده به این کشور در سال 2012 هم به این کشور پرداخته خواهد شد.

میری هارف سخنگوی وزارت داخله امریکا در مورد گفته است: «260.5 میلیون دالر کمکهای ملکی به پاکستان از جمله کمکهای سالانه 959.5 میلیون دالری امریکا به پاکستان است که از سال گذشته باقی مانده است.»

خانم هارف همچنان در مورد کمکهای دیگر کشورش به پاکستان میگوید که امریکا کمکهای 1.16 میلیارد دالری را برای پاکستان در سال 2014 اختصاص داده است که این وزارت از کنگره امریکا هم خواسته است تا آنرا منظور نماید.

او همچنان تصریح کرد: « از کمکهای سال آینده 857 میلیون دالر برای کمکهای ملکی و 305 میلیون دالر برای بخشهای نظامی و امنیتی در این کشور هزینه خواهد شد.»

نواز شریف نخست وزیر پاکستان که در ماه می امسال دوباره قدرت را در پاکستان بدست گرفت در حال حاضر در رهبری هیئتی در واشنگتن بسر میبرد که قرار است در بخش های مختلف از جمله یک قرارداد هسته ای با مقامات امریکایی مذاکره نمایند.

همچنان انتظار میرود در این مذاکرات مسایل مربوط امنیت و برنامه های صلح افغانستان هم مطرح شود. بسیاری ها در امریکا پاکستان را کلید حل بحران افغانستان میدانند.

در همین حال مقامات دو کشور امیدوارند که که این دیدار ها سبب تقویت روابط دو کشورهم شود که در سال 2011 بعد از کشته شدن اسامه بن لادن توسط نیروهای امریکایی به وخامت گرائیده بود.

مطالب مرتبط