اعضای «بورد عالی مشورتی روند صلح» معرفی شدند

رییس جمهور غنی فرمانی را صادر کرده که بر اساس آن اعضای بورد عالی مشورتی روند صلح معرفی شده‌اند.blank

شورای امنیت ملی کشور امروز با نشر خبرنامه‌ی اعلام کرده که اعضای این بورد و تیم مذاکره کننده حکومت، برای ایجاد تفاهم ملی در مورد مذاکرات صلح از طریق مشوره‌ها و بحث با بزرگان جهادی‌، سیاسی و دیگر اقشار مختلف جامعه ایجاد شده است.

بر اساس این خبرنامه ریاست این بورد را رییس جمهور غنی بر عهده دارد و اعضای بورد مشورتی صلح مؤظف اند تا از روند مذاکرات صلح نظارت کنند و مشوره‌های لازم را با رهبری دولت شریک کرده، پیشنهادات کمیته‌های کاری صلح را بررسی و در صورت لزوم نظریات‌شان در باره تهیه‌ی چارچوب کاری تیم مذاکره‌کننده را با آن‌ها شریک سازند.

رییس جمهورغنی، داکترعبدالله عبدالله، جنرال دوستم، سرور دانش، محمد محقق، انجنیر محمد خان، صبغت الله مجددی، حامد کرزی، عبدرب الرسول سیاف، صلاح الدین ربانی، امیراسماعیل خان، گلبدین حکمتیار، یونس قانونی، سید حامد گیلانی، سید منصور نادری، شیخ آصف محسنی، عبدالهادی ارغندیوال، حاجی دین محمد، عطامحمدنور، آمنه افضلی، صدیقه بلخی، امرالله صالح، عبدالرووف ابراهیمی، فضل هادی مسلمیار، قاضی القضات، حمدالله محب، سلام رحیمی، لوی سارنوال، معصوم ستانکزی، قیام الدین کشاف، فاروق وردک و عمر داوودزی اعضای بورد عالی مشورتی صلح ‌اند.

همچنان تیم مذاکره‌کننده‌ی حکومت به رهبری سلام رحیمی، رییس دفتر ریاست‌جمهوری موظف است تا به نمایندگی از حکومت افغانستان روند مذاکرات را در روشنی رهنمودهای بورد عالی مشورتی روند صلح پیش بی‌برد و بورد مشورتی را در روشنی چگونگی پیشرفت روند صلح قرار دهد.

اعضای بورد مشورتی صلح درحالی معرفی می‌شوند که ریاست جمهوری پیش از این در کنفرانس جنوا نقشه راه صلح حکومت را اعلام کرد و اعضای تیم مذاکره کننده حکومت را معرفی کرد.

مطالب مرتبط