وزارت امور زنان: امسال خشونت علیه زنان کاهش یافته است

هم‌زمان با پایان کارزار ۱۶ روزه مبارزه با خشونت علیه زنان، وزارت امور زنان کشور از کاهش قضایای خشونت در برابر زنان در سال جاری خبر می‌دهد.blank

سپوژمی وردک، معین پالیسی و مسلکی وزارت امور زنان امروز سه‌شنبه، بیستم قوس در یک نشست خبری در مرکز رسانه‌های حکومت گفت که آمار خشونت های ثبت‌شده سال گذشته از ۶۶۰۰ قضیه به ۴ هزار قضیه کاهش پیدا کرده است.

به گفته او، طی مدت ۱۶ روز کمپاین وزارت امور زنان دستاوردهای زیادی دارد که می‌توان به بازدید از مراکز حمایتی زنان جهت رسیدگی به مشکلات فراروی آن‌ها، توزیع ۲۰۰ جلد کتاب دینی برای بانوان متضرر خشونت غرض افزایش آگاهی دینی‌شان، توزیع قرطاسیه‌باب برای اطفال در پرورشگاه‌ها، نشر مجلات و اخبار ویژه خشونت، نظارت از برخی دانشگاه‌های کشور و مصاحبه با تعدادی از محصلین دختر به منظور چگونگی نحوه برخورد استادان و مسوولین دانشگاه‌ها با آنان اشاره کرد.

وردک در پایان صحبت‌هایش بر تجدید تعهدات همه ارگان‌ها، اداره‌ها، سازمان ها، نهادها و فعالان حقوق زن برای مبارزه همگانی در برابر خشونت تاکید کرد.

این در حالی است که روز گذشته عبدالله عبدالله،‌ رییس اجراییه در مراسم پایان کارزار ۱۶ روزه مبارزه با خشونت علیه زنان گفته بود که هنوز هم خشونت وجود دارد و زنان از آن رنج می‌برند. آقای عبدالله زنان را قربانی جنگ دانست و گفت که در اثر جنگ بیش‌ترین صدمه را زنان متحمل می‌شوند.

مطالب مرتبط