عبدالله: نظام طالبانی نمی‌شود، اما طالبان می‌توانند مبارزه سیاسی کنند

عبدالله عبدالله، رییس اجراییه در کنفرانس ملی ولسوالان گفت که نظام طالبانی نمی‌شود، اما اگر طالبان بدون تفنگ، تهدید و ترور بیایند می‌توانند مبارزه سیاسی کنند.blank

رییس اجراییه در این کنفرانس گفت که حکومت افغانستان برای گفت‌وگوهای صلح اراده جدی دارد، اما نظام طالبانی نخواهد شد. وی افزود گروه طالبان می‌توانند از طریق این نظام وارد مبارزات سیاسی شوند.

عبدالله خطاب به ولسوالان افزود که مردم از شما توقع دارند مشکلاتشان را حل کنید و اگر مطمئن نباشید که در مرکز از شما پشتیبانی خوب صورت می‌گیرد نمی‌توانید کارها را به خوبی پیش ببرید.

او اضافه کرد که ما برنامه میثاق شهروندی را روی دست داریم که شما می‌توانید در آن برنامه‌ها حرف اول را بزنید. وی ادامه داد که اول باید بودجه از ولسوالی به ولایت و از آن‌جا به مرکز گفته شود و بعد از تعیین آن، بودجه مورد نظر به محل اختصاص داده شود.

رییس اجراییه به ولسوالان اطمینان داد برنامه‌هایی که از طرف آنان به کابینه فرستاده می‌شود حتما رسیدگی می‌شود. اگر از کار و تلاش امروزتان نتیجه نمی‌گیرید برای آینده کشور حتما نتیجه خواهد داد.

عبدالله بیان داشت که همه مردم باید در انکشاف متوازن دخیل و از آن مستفید باشند. من یقین دارم که اکثریت مردم نظامی را می‌خواهند که مورد قبول همه باشد.

در ادامه این کنفرانس نادر نادری، رییس کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی کشور گفت که ولسوال باید با مهارت‌های رهبری و مدیریت بحران‌ها آشنا باشند. او افزود که ولسوالان مسوول اند که خدمات با کیفیت و سریع را به مردم برسانند.

آقای نادری تصریح کرد که رفتار و ارتباط ولسوالان با مردم نباید جهت‌دار باشد باید با همه رفتار یک سان داشته باشیم.

مطالب مرتبط