امریکا به عفو بین الملل: عملیات طیاره های بی سرنشین دقیق و موثرهستند

سخنگوی کاخ سفید در واکنش به اتهامات سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که عملیات طیاره های بی سرنشین این کشور “دقیق و موثر” هستند و آمریکا همواره خود را ملزم به رعایت چارچوب‌های قانونی در زمینه می‌داند.

Reaper drops first precision-guided bomb, protects ground forcesدولت آمریکا مخالفت با بکارگیری طیاره های بی سرنشین رزمی در جنگ علیه تروریسم بین‌المللی را بی‌اساس خواند.

مقامات رسمی آمریکا اعلام کردند که اتهام “جنایت جنگی” به خاطر استفاده از طیاره های بی سرنشین نادرست است.

پیشتر سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرده بود که آمریکا با حملات هوایی خود توسط هواپیماهای بی‌سرنشین سبب آسیب‌رسانی و کشتن غیرنظامیان شده است.

یکی از مسئولان عفو بین‌الملل به رسانه ها گفته است: «ایالات متحده آمریکا با ادامه برنامه فوق سری طیاره های بی سرنشین خود، مجوز قتل صادر کرده است؛ مجوزی که استانداردهای حقوق بشری و حقوق بین‌الملل را نادیده گرفته است.»

در همین حال کاخ سفید در موضع‌گیری جدیدی علیه اتهامات فعالان حقوق‌بشری و سازمان عفو ‌بین‌الملل تصریح کرد که حملات طیاره های بی سرنشین “دقیق، قانونی و موثر” هستند.

سازمان عفو بین‌الملل در گزارش خود تاکید کرده است که آمریکا عملیات طیاره های بی سرنشین خود را پنهان نگه می‌دارد و از طریق امکانات مختلف “مجوز قتل” برای دیگران صادر می‌کند.

مطالب مرتبط