جزئیات بیشتر حمله طالبان بر لوگر و ترور والی این ولایت افشا شد

ارسلا جمال والی ولایت لوگر در نخستین روز عید قربان در اثر انفجار بمبی که در بین قرآن جابجا شده بود، کشته شد. در همین رابطقه رحمت الله نبیل، رئیس عمومی امنیت ملی  و عمر داوودزی، وزیر داخله بروز سه شنبه به مجلس عمومی مشرانو جرگه فراخوانده شدند.

3453453 Nabil
رحمت الله نبیل؛ رئیس عمومی امنیت ملی

نخست آقای نبیل جزئیات حمله لوگر را چنین توضیج داد: «مواد منفجره در قرآن کریم مانده شده بود، این کاملا تثبت شده است. محل واقعه که دیده شده قرآن شریف آورده شده و در دست چپ مانده شده است.»

براساس اظهارات رییس امنیت ملی قرآن شریف پس از انجام تلاشی و بررسی های امنیتی به داخل مسجد انتقال و در پهلوی میز خطابه گذاشته شده است.

آقای نبیل همچنان گفت که به دلیل احترام به قرآن شریف، کسی مانع نشده تا از انتقال آن در داخل مسجد جلوگیری شود. او تاکید کرد که یک روز پیش از کشته شدن والی لوگر، دو گلوله هاوان که برای انفجار با تلیفون وصل شده بودند، توسط نیروهای امنیت ملی کشف و خنثا شده بود.

رییس امنیت ملی در اخیر گفت که در حال حاضر وظایف سه تن از مسوولان امنیت ملی و هشت کارمند این اداره در رابطه به حمله لوگر به حالت تعلیق در آمده و تحقیقات از آن ها جریان دارد.

سپس عمر داوودزی وزیر، داخله  گفت که خلاهای زیادی در نهادهای امنیتی وجود دارد و حادثه لوگر نیز به همین دلیل اتفاق افتاد: «بسیار موارد کوتاهی ها و ضعف های وظیفوی را نشان می دهد. اقدامات جدی در این راستا در جریان است. قضیه لوگر برای ما درس خوب بود که بفهمیم نواقص و کوتاهی های ما در کجاست.»

این درحالیست که جابجایی بمب در داخل قرآن سروصداهایی را در رسانه های افغانستان نیز برانگیخته است. از طالبان شدیدا انتقاد میشود که چرا چنین عمل غیراسلامی را انجام داده اند.

شیوه های جدید تروریستی

رییس امنیت ملی افغانستان همچنین گفت طالبان تلاش دارند تا با استفاده از شیوه های جدید تروریستی، انتخابات را مختل کنند. به قول آقای نبیل دشمنان افغانستان در سال جاری شش هدف را دنبال می کنند و مختل کردن انتخابات نیز شامل این اهداف می باشد.

نبیل گفت: «سه هدف آخری آن ها مختل کردن انتخابات است. آن ها شدیدا در این مورد کار می کنند. ما دیروز هم معلوماتی را با مردم عام شریک کردیم.»

رییس امنیت ملی افغانستان گفت طالبان تصمیم دارند بیشتر از ماین های چسپکی استفاده کنند، زیرا این ماین ها را می توان به سادگی در موترها جابجا کرد.

به گفته این مقام امنیتی طالبان می خواهند مواد انفجاری را در کمپیوتر و موبایل جابجا کنند و آن ها را به عنوان تحفه برای نامزدان انتخابات بدهند که در واقع یک دسیسه علیه انتخابات می باشد.

مطالب مرتبط