50 کشته در درگیری گروه داعش و طالبان در جنوب افغانستان

گزارش‌ها از ولایت هلمند در جنوب افغانستان حاکی از آن است که اعضای گروه تروریستی داعش درولسوالی‌های ‘سنگین’ و ‘کجکی’ این ولایت  با نظامیان طالبان درگیر شدند که منجر به کشته شدن 50 تن از نیروهای دو طرف شده است.
عکس گروه تروریستی داعش در افغانستان
عکس گروه تروریستی داعش در افغانستان

به گزارش افق، محمد جان رسولیار معاون والی هلمند روز یکشنبه در گفت وگوی تلفنی به رسانه‌ها گفت: تروریست های داعش با پرچم های سیاه روز گذشته با طالبان درگیر شدند که در نتیجه بیش از 50 نفر از دو طرف کشته شدند.

وی گفت: براساس گزارش منابع اطلاعاتی، این افراد به نام داعش با طالبان درگیر شده اند و تحقیقات در این باره ازسوی نیروهای پلیس آغاز شده است.

خبرگزاری کلید گروپ افغانستان نیز به نقل از ساکنان ولسوالی‌های سنگین و کجکی گزارش داد که فردی به نام ‘ملا عبدالرئوف’سرکرده این گروه است.

بر پایه این گزارش، افراد وابسته به داعش به ساکنان ولسوالی‌های کجکی و سنگین گفته اند که پس از این با ‘ ابوبکر البغدادی ‘ رهبر داعش بیعت کنند، زیرا به گفته آنها ‘ملا محمد عمر ‘رهبر طالبان فوت کرده است.

پیش از این نیز حضور افرادی تحت نام داعش در ولایت غزنی افغانستان در رسانه های این کشور منتشر شده بود اما مقام‌های افغانستان حضور داعش در افغانستان را رد کرده بودند.

خبرگزاری افق

مطالب مرتبط