کمپیوترهای آزانس بین المللی انرژی اتمی هک شدند

آژانس بین المللی انرژی اتمی روز سه شنبه اعلام کرد که در ماه های اخیر شماری از کمپیوترهای این سازمان مورد حمله های ویروسی قرار گرفته اند، اما آنان اطمینان داده اند که اطلاعاتی از این کمپیوترها دزیده نشده و از بین نرفته اند.

9b842b8c
مقر آزانس بین المللی انرژی اتمی – وین، اتریش

آژانس بین المللی انرژی اتمی، نقشی حیاتی در جلوگیری از توسعه سلاح های اتمی در جهان دارد. از فعالیت های حساس این سازمان تحقیق و نظارت بر برنامه جنجالی هسته ای ایران است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از وین، پایتخت اتریش و مقر این سازمان، سال گذشته هکرهای ضد اسرائیلی اطلاعاتی را از یکی از سرورهای این سازمان به سرقت برده و در شبکه اینترنت منتشر کردند، اما این سازمان همان موقع اعلام کرد که هکرها موفق به سرقت اطلاعات حساس بازرسی ها نشده اند.

سازمان مذکور روز سه شنبه اعلام کرد تعدادی از کمپیوترهای این سازمان به نرم افزارهای مخرب آلوده شده اند، بدون آنکه منشاء احتمالی آنها مشخص باشد.

کمپیوترهای آژانس در محلی معروف به VIC، به معنی مرکز بین المللی وین، مکانی که کارکنان این سازمان و کشورهای عضو در آن کار می کنند، قرار دارند.

سرگئ گاس، مدیر روابط عمومی آژانس، گزارش های قبلی رویترز در باره آلوده شدن حافظه های سیار بازدید کنندگان از این مرکز را منتفی ندانست.

اما وی در یک پست الکترونیکی نوشت:” دبیرخانه این سازمان بر این باور است که این حافظه های سیار، خودشان آلوده شده و یا خطری برای توسعه این ویروس هستند”.

وی افزود:” تمام اقدامات لازم برای کنترل این وضعیت انجام شده است”.

سال گذشته در پی به بن بست رسیدن مذاکرات هسته ای ایران با غرب، فعالیت های مشکوک هکری این کشور افزایش چشمگیری یافت.

از جمله حمله های مجازی به تاسیسات صادرات گاز قطر وشرکت شرکت های متعدد دیگر خاورمیانه،  که اکثر آنها در اقدامی ده ها هزار کمپیوتر خود را نابود کردند، تا از توسعه این ویروس ها جلوگیری کنند.

مطالب مرتبط