عبدالله: با متضررین آتش‌سوزی اخیر کابل همکاری می‌شود

عبدالله عبدالله رییس اجراییه کشور امروز در یک نشست فوق‌العاده ضمن بررسی خسارات ناشی از آتش‌سوزی در شهر کابل، گفته که با متضررین این آتش‌سوزی همکاری می‌شود.blank

دفتر مطبوعاتی ریاست اجراییه با نشر خبرنامه‌ی نگاشته که آقای عبدالله در این نشست گفته آتش سوزی اخیر روی زندگی ده‌ها هزار تن به صورت مستقیم و غیر مستقیم تاثیر منفی کرده و میزان خسارات به مراتب بالاتر از گزارش‌های ابتدایی است.

شعیب رحیم سرپرست شهرداری کابل در این جلسه گفته که برای بررسی این آتش‌سوزی دو کمیسیون تشکیل شده تا میزان خسارات را سنجش کنند.

رییس اجراییه کشور در قسمت دیگر از سخنان خود گفته که این کمیسیون‌ها باید نتایج بررسی‌های شان را زودتر گزارش دهند تا تصویر واقعی از میزازن خسارات به دست آید و موضوع مالی آن در کابینه فیصله گردد.

وی به شهرداری کابل وظیفه سپرد که پاک‌کاری مارکیت‌ها را به‌زودی آغاز کند تا اقدامات بعدی انجام شود. شهردار کابل وعده داد که این کار را در هماهنگی با فرماندهی امنیه آغاز می‌کند.

بر اساس این خبرنامه آقای عبدالله گفته که جبران تمام خسارات امکان‌پذیر نیست؛ اما حکومت حتماً با متضررین همکاری می‌کند. این همکاری پس از بررسی همه جانبهٔ آتش‌سوزی به صورت عادلانه انجام می‌گیرد.

شام پنجشنبه هفته گذشته، چندین فروشگاه بزرگ در جاده نادر پشتون در مربوطات ناحیه دوم شهر کابل آتش گرفت. این آتش سوزی به مدت ۱۲ ساعت از شش شام تا شش صبح ادامه داشت.

مطالب مرتبط