حکومت جنگ ارزگان را «منازعه قومی» خواند و هیئتی برای حل آن توظیف کرد

ریاست جمهوری کشور با صدور فرمان هیئت را برای بررسی و رسیدگی به جنگ اخیر در ارزگان توظیف کرده و این جنگ را «منازعه قومی» خوانده است.blank

در فرمان که از سوی رییس جمهور در این مورد صادر شده آمده: برای بررسی و حل منازعه اخیر میان اقوام ولایت ارزگان، هیئت تحت ریاست اسدالله فلاح، مشاور ریاست جمهوری در امور حل منازعات تشکیل شده است.

در این حکم ریاست جمهوری آمده که در ترکیب این هیئت علاوه بر اسدالله فلاح، محمد اکبری نماینده مردم بامیان در ولسی جرگه، مولوی محمد جوره طاهری، مولوی محی‌الدین بلوچ،، عید محمد احمدی، محمد علم راسخ و مولوی سید رحمن حقانی مشاوران ریاست جمهوری نیز حضور دارند.

بر اساس این فرمان در ترکیب هیئت باید نماینده‌های با صلاحیت وزارت‌های دفاع، داخله، ریاست عمومی امنیت ملی، لوی سارنوالی، اداره ارگان‌های محلی و ریاست دفاع و امنیت، ریاست عمومی اداره امور ریاست جمهوری نیز شامل باشند.

این هئیت که هزینه جانبی‌اش ۵۰ هزار افغانی پیش‌بینی شده مکلف است، چگونگی وقوع منازعه را ریشه یابی و به حل آن اقدام نموده، یافته‌ها و گزارش اجرات خویش را همراه با طرح مشخص پیشنهادی از طریق اداره امور به ریاست جمهوری تحویل دهند.

این هیئت درحالی تشکیل می‌شود که جنگ در ازگان از یک هفته به این‌سو درجریان است و نمایندگان مردم در مجلس گفته اند که در جریان این درگیری‌ها بیش از ۴۰ فرد ملکی کشته شده و حدود ۷۰۰ خانواده نیز آواره شده و به کمک فوری نیاز دارند.

مطالب مرتبط