غنی: اختیار صلح را به دست بیگانه‌ها نمی‌دهیم

رییس جمهور غنی امروز در پکتیکا گفته که اختیار صلح را به دست «بیگانه‌ها» نمی‌دهد و طالبان برای مذاکرات بین‌الافغانی آماده شود.blank

ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ی به نقل از رییس جمهور گفته که زمینه تامین صلح از نگاه سیاسی فراهم شده، جهان اسلام و منطقه نیز برای حمایت از این روند آماده اند.

در این خبرنامه آمده که رییس جمهور در نشست با بزرگان و علمای ولایت پکتیکا گفت: «ما با پاکستان صلح می‌خواهیم و باید آن کشور بداند که افغانستان باثبات به نفع پاکستان است.» وی افزوده که «طالبان به مذاکرات بین الافغانی آماده شوند  زیرا ما اختیار صلح را به دست بیگانه‌ها نمی‌دهیم.»

رییس جمهور که صبح امروز به پکتیکا سفر کرده که از مردم این ولایت خوساته تا جوانان ار برای شمولیت در صفوف نیرهای امنیتی و دفاعی کشور تشویق کنند.

بزرگان و علمای پکتیکا در دیدار با آقای غنی ضمن شریک سازی مشکلات شان خواستار شفافیت و عدم مداخله در نتایج انتخابات شده‌اند. همچنان در این دیدار مردم پکتیکا از رییس جمهور خواسته تا ولایت شان را از درجه سوم به درجه دوم ارتقا دهند.

رییس جمهور غنی با اشاره به انتخابات ولسی‌جرگه، گفت که اشتراک مردم قابل قدر است و هر دو کمیسیونِ انتخابات برای تامین شفافیت متعهد هستند تا از ارادۀ مردم حفاظت صورت گیرد.

آقای غنی در جریان سفرش به ولایت پکتیکا، با مسوولان امنیتی و دفاعی آن ولایت نیز دیدار و گفت‌وگو کرده است.

 

مطالب مرتبط