سرکنسول ایران درکابل: تسهیل دریافت ویزه ایران در مدت دو روز برای مردم افغانستان صورت می گیرد

 سرکنسولگری  ایران در کابل از تسهیلات خوب وسریعتر صدور ویزه برای مردم افغانستان به منظور سفر به ایران، خبر داد.

عباس احمیدی سرکنسول ایران در کابل
عباس احمیدی سرکنسول ایران در کابل

کنسول ایران ‘عباس احمیدی’ در کابل روز دوشنبه  ۵ جنوری ۲۰۱۵ گفت: محدودیتی در صدور ویزا برای مردم شریف افغانستان  به منظور سفر به  ایران وجود ندارد.

این مقام مسول سفارت ایران در کابل می گوید اتخاذ تمهیداتی صدور ویزا برای مردم افغانستان را در کابل که پیش از این به چند ماه می رسید، به دو روز تقلیل داده ایم.

کونسول ایران در کابل  با تقدیر  و پشتیبانی ‘محمد رضا بهرامی’ سفیر  ایران در کابل تسهیل صدور ویزا و بهره گیری از سیستم الکترونیکی را در کنسولگری در کابل که برای اولین بار در نمایندگی های ایران در خارج از کشور به اجرا درآمده است، نمونه ای موفق دانست و گفت: پیش از این صف های طولانی از بامداد در مقابل کنسولگری ایجاد می شد، که با شرایط جدید شاهد صف مقابل کنسولگری نیستیم و متقاضیان در روز و ساعت مشخص باید برای دریافت ویزا به کنسولگری ایران در کابل مراجعه کنند.

آقای احمدی گسترش محل کنسولگری و افزایش کارمندان و همچنین به حداقل رساندن بروکراسی را به منظور تسریع در صدور ویزا، از دیگر اقدامات این کنسولگری برای ارئه خدمات به مردم شریف افغانستان دانست و گفت: با توجه به شرایط دشوار سفر در داخل افغانستان، پیش از این بسیاری از متقاضیان که از شهرها و ولسوالی ها اطراف برای دریافت ویزا به کابل مراجعه می کردند با چند روز انتظار بخشی از اقدامات را برای دریافت ویزا انجام دهند و سپس با مراجعه به محل سکونت خود در انتظار صدور نهایی ویزا می ماندند که این به ۲ روز تقلیل یافته است.

احمیدی شروع کار بانک در داخل کنسولگری را به منظور پرداخت هزینه صدور ویزا از جمله دیگر مواردی ذکر کرد که به منظور تسهیل صدور ویزه برای برادران افغانستان انجام شده است.

کنسول  ایران در کابل از برنامه بیمه ای نیز برایافغانهای که به ایران سفر می کند هنگام صدور ویزا در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت اقداماتی در این خصوص انجام گرفته است که به زودی اعلام خواهد شد.

مطالب مرتبط

comments s