وقوع انفجار در شهر غزنی

مسوولان محلی ولایت غزنی گفته اند که حوالی ساعت ۱۰ صبح امروز انفجاری در این شهر به وقوع پیوسته که در نتیجه‌ی آن ۲ فرد ملکی زخمی شده‌اند.
blank

عارف نوری سخنگوی والی غزنی، به خبرگزاری افق گفت، این رویداد ناشی از انفجار ماین کنار جاده‌ی در دروازه بلخ، شهر غزنی بوده که در نتیجه آن ۲ فرد ملکی زخمی شدند.

نوری همچنان گفت که در شبانه روز گذشته طی عملیات نیروهای امنیتی در ساحات مختلف این ولایت ۳۷ طالب مسلح به شمول ۴ فرمانده آنان کشته و زخمی شدند.

او افزود، این عملیات‌ها در مرکز ولایت، ولسوالی‌های آب‌بند و اندر این ولایت راه اندازی شده که در منطقه لنده خیل ولسوالی آب‌بند به شمول عبدالحی مشهور به قومندان فاتح، ۲ سرگروپ این گروه به نام‌های عبدالرحمن و خالد و ۸ طالب مسلح کشته شده که ۳ جسد، ۴ عراده موترسایکل و یک میل راکت انداز در اختیار نیروهای امنیتی قرار گرفته است.

سخنگوی والی غزنی گفت، در مناطق گبری و جانوال ولسوالی اندر این ولایت  یک عراده تانگ هاموی و یک عراده موتر مازدا که مملو از مواد منفجره بودند از بین رفته و ۱۳ طالب مسلح کشته و ۱۲ تن دیگر زخمی شده‌اند.

از سویی‌هم در منطقه کیچه قلعه از مربوطات مرکز این ولایت ۲ طالب مسلح کشته و به شمول یک سرگروپ شان بنام ولی محمد ۲ تن دیگر زخمی شده‌اند.

این گفته‌ها درحالی مطرح می‌شود که گروه طالبان در ساحات مختلف غزنی نفوذ فعال دارند و هر از گاهی با نیروهای امنیتی درگیر می‌شوند. افراد وابسته به این گروه چندی قبل کنترل شهر غزنی را برای چند روز در اختیار داشتند و علاوه بر کشته شدن نیروهای امنیتی خسارات هنگفت مالی نیز بر باشندگان این ولایت تحمیل شد.

مطالب مرتبط