جنرال دوستم: برای ریشه کن کردن طالبان از افغانستان بیست هزار نیروی ویژه آماده میکنیم

معاون اول رئیس جمهوری افغانستان که همین اکنون برای پاکسازی ولایات شمال افغانستان از وجود طالبان در شمال کشور بسر میبرد میگوید که برای ریشه کن کردن جنگجویان طالبان از افغانستان در مشوره با رئیس جمهور غنی بیست هزار نیروی ویژه آماده میکند.

10885579_9124589آقای دوستم به جنگجویان طالبان هشدار میدهد که به برنامه صلح دولت افغانستان بپیوندند، در غیر آنصورت با یک نیروی ویژه در بادغیس، هرات، کنر، کندز و حتی جلال آباد مواجه خواهند شد که برای ازبین بردن شان عملیات خواهند کرد.

این درحالیست که در روزهای گذشته و همزمان با سفر آقای دوستم به شمال کشور صدها جنگجوی طالب سلاح بر زمین گذاشته و به برنامه صلح دولت افغانستان پیوسته اند. قرار گزارشها شمار این افراد به حدود 300 تن میرسند.

در شبکه اجتماعی فیسبوک، در صفحه منسوب به جنرال دوستم هم خطاب به مخالفین مسلح دولت آمده است: «نه طالب باشید و نه داعش، بلکه کمر های تان را برای خدمت به مردم خویش بسته کنید.»

آقای دوستم یکی از شناخته شده ترین رهبران جهادی افغانستان است که گفته میشود قابلیت و تجربه ی زیادی در میدان جنگ دارد.

جنرال دوستم در زمان پیکارهای انتخاباتی هم به مردم وعده داده بود که وضعیت امنیتی کشور را بهبود خواهد بخشید.

در همین حال در کابل دولت وحدت ملی به رهبری اشرف غنی و عبدالله عبدالله با بحران بزرگ سیاسی در معرفی کابینه مواجه است، اما ظاهرا دیروز رئیس جمهور غنی در دیدار با یک هیئت پارلمانی اعلام کرده است که در کمتر از یک هفته کابینه اش را معرفی خواهد کرد.

مطالب مرتبط