اشرف غنی بیش از ۳۰ مقام محلی ولایت هرات را برکنار کرد

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان، درپایان سفرکاری خود به هرات دریک نشست خبری گفت”   امرامنیت فرماندهی پلیس، رئیس دادستانی، فرماندهان  تمام  شهرستان های هرات ،شماری از کارمندان گمرک و شمار دیگر از کارمندان ادارات محلی هرات را بعد از بررسی عملردشان ازسمت شان برکنار نمودیم.10877844_703428726443157_769478402_n

به گزارش افق، براساس این تصمیم  رییس جمهور کشور تغییرات ذیل در ادارات حکومتی هرات به وجود آمده است.
١. رئیس گمرك
٢. رئیس مواد نفت
٣. رئیس معارف
٤. رئیس سارنوالی هرات
٥. معاون امنیت ملی هرات
٦. تمام قوماندان های امنیه ولسوالی ها
٧. تمامی قوماندان‌های کندک های پولیس سرحدی
۸. تمامی ولسوال های سرپرست
از وظایف شان سبک دوش و رئیس معارف، گمرک و مواد نفتی به سارنوالی معرفی شدند.

اشرف غنی  همچنان گفت :فرماندارانی که بدون شرکت در امتحان  رقابتی، به این پست ها گماشته شده اند نیز، برکنار شده اند. ولایت هرات ۱۵ ولسوالی دارد و هر ولسوالی یک فرماندهی پلیس دارد.

او در یک کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت که به تمامی‌ مسئولان امنیتی در هرات دستور داده است تا مشکلات امنیتی در این شهر را پایان دهند و هر سه ماه به نمایندگان نهادهای مردمی در هرات، گزارش بدهند.

آقای اشرف غنی، به دنبال افزایش نا امنی‌ها و اعتراض‌ها و شکایت های مردم به این ولایت سفر کرد. او قبلا هیاتی را به هرات فرستاده بود تا مشکلات را بررسی کند.

آقای غنی گفت، بررسی این هیات نشان داد که نبود امنیت و حکومتداری خوب، از مشکلات اصلی در هرات است و او فورا وارد اقدام شده است

وی همچنان تاکید کرد که برای حکومت داری بهتر و تامین امنیت هرات اقدام های عملی آغاز شده است و با تمام امکانات در دست داشته هرات را امن می سازیم. با تغییرات در اداره های  زمینه حکومت داری بهتر را مساعد می سازیم.

اشرف غنی بعد از 12 ساعت حضور درهرات درپایان کنفرانس خبری هرات را به مقصد کابل ترک کرد.

خبرگزاری افق

مطالب مرتبط