جاری شدن سیل در مالزی بیش از۹۰ هزار نفر را بی خانمان کرده است

ادامه ریزش باران های شدید  در پنج ایالت مالزی سبب بی خانمان شدن بیش از ۹۰ هزار نفر شد .

به گزارش افق  این ریزش باران و بی جاشده گان  بر اثر سیل در تاریخ مالزی بی سابقه است.

ریزش شدید باران در مالزی و جاری شدن سیل در پنج ایالت این کشور
ریزش شدید باران در مالزی و جاری شدن سیل در پنج ایالت این کشور

این خرابی ها درست همزمان با تعطیلات سال نو میلادی و سفر ‘نجیب تون رزاق’ نخست وزیر این کشور جنوب شرق آسیا به جزیره هاوایی روی داده و محوری جدید به دست مخالفان دولت برای انتقاد داده است.

ده ها هزار نفر در مالزی، رسانه های این مالزی تصاویر نخست وزیر را منتشر کردند که در هاوایی در کنار ‘باراک اوباما’ در حال بازی گلف است و این تصایر انتقادات را افزایش داد.

معاون نخست وزیر مالزی ‘محی الدین یاسین’  به خبرنگاران گفت٬ بهترین مدیریت برای رفاه آوارگان سیل از طرف نجیب انجام می گیرد.

وی خطاب به مردم مالزی گفت: نگران نباشید، من مسئول هستم. نجیب تون رزاق بسیار کار کرده و نیاز به استراحت دارد. پس بیایید نسبت به وی به عنوان یک انسان منصفانه عمل کنیم.

همچنین جاری شدن سیل در پی بارندگی های شدید چند روز گذشته در ایالت ترنگانو در شمال شرق مالزی موجب شد حدود ۲۹ هزار نفر، در ایالت پهنگ بیش از ۲۴ هزار نفر و در پراگ و پرلیس هزاران نفر دیگر خانه های خود را تحلیه کردند و امدادگران این خانواده ها را در اماکن امن ساکن کردند.

از سال ۱۹۷۱ تاکنون چنین بارندگی و آوارگی مردم در تاریخ مالزی سابقه ندارد. مالزی در سال ۱۹۷۱ با باران های سیل آسایی مواجه شد که بر اثر آن ۶۱ نفر جان خود را از دست دادند و بیش از ۲۰۰میلیون رینگیت (۶۰ میلیون دلار) آسیب اقتصادی به این کشور وارد آمد.

ده ها نفر از گردشگران خارجی نیز در مکان های مختلف گردشگری مالزی گرفتار سیل شدند که نیروهای امدادی برای نجات آن ها با استفاده از هلیکوپتر  اقدام کردند.

سلطان ایالت پراگ مالزی روز پنجشنبه با لغو همه جشن های عید کریسمس خواستار حضور همه نیروهای امدادی برای کمک به مردم شد.

براثر این سیل تاکنون چهار نفر کشته شده اند.

مطالب مرتبط