طالبان مانع اجرای عملیات واکنسیاسیون فلج اطفال درهلمند

مقام‌هایی محلی ولایت هلمنداعلام کردند که افراد وابسته به گروه طالبان مانع اجرای عملیات واکنسیاسیون در این ولایت شده اند.226467_559

به گزارش افق، داکتر عنایت‌الله غفاری رییس صحت عامه ولایت هلمند، پروسه تطبیق واکسن فلج اطفال در این ولایت متوقف است و سیصد وپنجاه هزار کودک در ولایت هلمند به دلیل ممانعت گروه طالبان از واکسیناسیون فلج کودکان بازمانده اند.

براساس گزارش وزارت صحت عامه‌ای کشور پانزده کودک افغانستانی درولایت‌های هلمند، قندهار، ‌ارزگان و زابل که درجنوب جنوب کشور قرار دارند به دلیل محرومیت از واکسیناسیون فلج کودکان به این بیماری مبتلا شده اند.

این درحالی است که گروه طالبان اعلام کرده است که عملیات واکسیناسیون فلج اطفال در مناطقی که درتصرف طالبان قرار دارد باید با هماهنگی این گروه انجام شود.

گروه طالبان هشدار داده است تیم های واکسیناسیون حق ندارند بدون اجازه طالبان به واکسیناسیون کودکان بپردازند.

این گروه تاکید کرده است تیم های واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق تحت تصرف طالبان باید برای اکسیناسیون کودکان از فرماندهان طالبان اجازه بگیرند.

گفتنی است که افغانستان، جزء سه کشوری در کنار پاکستان و نجریه است که هنوز فلج اطفال در آن ریشه کن نشده و موانع نظیر انچه در هلمند اتفاق افتاده است به تشدید و بحرانی شدن وضعیت صحی در افغانستان منجر خواهد شد.

خبرگزاری افق

مطالب مرتبط