140 طالب مسلح در عملیات نیروهای امنیتی کشته شدند

مسوولان در وزارت دفاع ملی از کشته شدن 140 تن از نیروهای طالبان در درگیری با نیروهای امنیتی در ولایت کنر در شرق افغانستان خبردادند.

به گزارش افق، محمد نعمان هاتف سخنگوی نیروهای اردوی ملی  در شرق افغانستان روز سه شنبه به رسانه‌ها گفت: در عملیات نیروهای امنیتی افغانستان در اطراف 12_1398214524ولسوالی ‘دانگام’ استان کنر که از 5 روز قبل آغاز شده است 140 طالب از جمله 9 پاکستانی کشته شدند.

سخنگوی اردوی ملی افغانستان  همچنان گفت است که بالگرد‌های پاکستان اجساد 9 پاکستانی را از منطقه برداشته اند.

هاتف استخبارات پاکستان را مسوول ناآرامی ها در شرق افغانستان دانست و گفت که عملیات در این منطقه برای سرکوب نیروهای طالبان و عوامل پاکستان به شدت ادامه دارد.

وی همچنان گفت: نیروهای ارتش در حال پاکسازی منطقه از وجود نیروهای طالبان هستند و به زودی این مناطق به طور کامل پاکسازی خواهد شد.

مقامهای امنیتی محلی ولایت کنر در شرق افغانستان اوایل هفته گذشته اعلام کردند که حدود 2 هزار شبه نظامی طالبان که از حمایت پاکستان برخوردارند به مناطق اطراف شهرستان دانگام ولایت کنر حمله کرده اند.

این در حالی است که مقام‌های افغانستانی و پاکستانی همواره دیداری به منظور حل این بحران داشته ولی افغانستان همواره پاکستان را به کم عدام صداقت متهم کرده است.

خبرگزاری افق

مطالب مرتبط