ائتلاف حمایت از مردم افغانستان در امریکا تشکیل شد

یک نهاد نوی در امریکا، مرکز ایالات متحده از سوی شماری از افغانها و امریکایی ها ایجاد شده است و مسؤولین آن می گویند که برای تحکیم دست آوردهای دوازده سال گذشته در افغانستان، فعالیت خواهند کرد.

d6baba739947569a44e8b3ecc718ffe3_XL
شماری از مقام های بلندپایه پیشین امریکایی، رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان و دیگر افراد برجسته در این سازمان، که نام آن ائتلاف حمایت از مردم افغانستان است، عضویت دارند

شماری از مقام های بلندپایه پیشین امریکایی، رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان و دیگر افراد برجسته در این سازمان، که نام آن ائتلاف حمایت از مردم افغانستان است، عضویت دارند.

شفیع شریفی، مسوول ارتباطات ائتلاف حمایت از مردم افغانستان به صدای امریکا گفته است که اعضای این سازمان در داخل امریکا برای منافع افغانستان فعالیت خواهند کرد.

آقای شریفی افزوده: “این ایتلاف بخاطری تشکیل شده است که بتوانیم قسمتی زیاد کمک های بین المللی و امریکا را در بخش جامعه مدنی و تعلیم تربیه جلب کنیم.”

کن رات، رئیس سازمان دیدبان حقوق بشر، راین کراکر، سفیر پیشین امریکا در افغانستان، ستفن هدلی، مشاور پیشین امنیت ملی امریکا، مارک گراسمن، نماینده پیشین امریکا برای افغانستان و پاکستان، دریاسالار جیمز ستارویدس، فرمانده ارشد پیشین ارتش امریکا، سعد محسنی، رئیس گروه رسانه های موبی، سیما سمر، رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان و شمار دیگری از شخصیت های سرشناس اعضای این ائتلاف استند.

به گفته آقای شریفی، بنیاد جامعه باز در ایجاد صفحۀ انترنتی این نهاد کمک کرده و متباقی فعالیت های سازمان به شکل رضاکارانه صورت می گیرد.

ایجاد این سازمان و عضویت شمار زیادی از شخصیت های سرشناس در آن، واکنش های متفاوتی را در قبال داشته است.

احمد ضیا رفعت، استاد پوهنتون کابل می گوید: “ثبات باید در افغانستان تامین شود تا ظرفیت ها بتوانند مسوولیت های خود را انجام دهند. مسله دیگر اینکه دولت باید زمنیه را چگونه استفاده کردن مساعد سازد .حکومت نباید در برابر ظریف ها بی تفاوت باشد زیرا بی توجه یی به ظرفیت ها خود زمینه فرار متخصصین از کشور است”

به نظر می رسد که مهمترین فعالیت ائتلاف حمایت از مردم افغانستان دادخواهی یا ادوکسی برای افغانستان در واشنگتن دی سی است. تبلیغات و دادخواهی در واشنگتن یک نوع کارزاری است که بسیاری از دولت ها، شرکت ها و حتا افراد از آن برای توسعه منافع شان استفاده می کنند.

چندی پیش حسن روحانی، رئیس جمهور ایران گفته بود که کشورش به یک “لابی قوی” در امریکا نیاز دارد تا مردم و رهبران امریکایی را از حقایق ایران به درستی آگاه نگهدارد.

مطالب مرتبط