بیش از صد کشته در حمله طالبان پاکستانی بر یک یک مکتب نظامی در پشاور

گزارش‌ها از شهر پشاور در  ایالت خیبر پختون‌خواه پاکستان  حاکی از آن است که شماری از طالبان مسلح پاکستانی به یک مکتب نظامی در این شهر حمله کرده اند.

به گزارش افق، این حمله صبح امروز (سه شنبه 25 قوس) صورت گرفته و مهاجمان مسلح نزدیک به 500 دانش آموز را به گروگان گرفته اند که در یک مکتب نظامی C0FF24DB-B888-414B-83E7-5F80A37F4B82_w640_r1_sمشغول فراگیری علوم پایه نظامی بودند.

مقام‌های پاکستانی از کشته شدن بیش از 100تن در این رویداد خبر داده و اعلام کرد است که دست کم 80 تن از این کشته شدگان دانش آموزان این مکتبند.

 یک مقام پاکستانی هم چنان گفته است که اعضای طالبان پاکستانی صبح  امروز سه شنبه با حمله به یک مکتب متعلق به اردوی پاکستان در شهر پیشاور مرکز ایالت خیبرپختونخوا، حدود ۵۰۰ متعلم و کادر آموزشی این مکتب را به گروگان گرفتند.

‘محمد خوراسانی’ سخنگوی طالبان پاکستان در گفت و گو با برخی منابع خبری، از حمله شش نفر از مهاجمان انتحاری و تک تیرانداز این گروه تروریستی به مکتب یاد شده خبر داد و گفته است: از این افراد خواسته ایم به متعلمین خردسال این مکتب آسیبی نرسانند.

گزارش ها حاکی است که نیروهای امنیتی پاکستان ضمن محاصره مکتب، توانسته اند تعدادی از دانش آموزان  را نجات دهند.

‘محمد نواز شریف’ نخست وزیر پاکستان و جمع زیادی از سیاستمداران ارشد این کشور ، اقدام امروز طالبان را به شدت محکوم کردند.

نخست وزیر پاکستان به تمام نیروهای پلیس در منطقه دستور داده است با اولویت حفظ جان دانش آموزان و معلمان، به سرعت به ماجرای گروگانگیری خاتمه دهند.
تیراندازی و درگیری در محل حادثه گروگانگیری هنوز ادامه دارد.

گروه تحریک طالبان پاکستانی مسوولیت این حمله را بر دوشت گرفته است.

مطالب مرتبط