تفاهم نامه همکاری های مرزی افغانستان وایران برای مبارزه با اشرار وقاچاق در تهران امضا شد

امروز دوشنبه  ۲۴ قوس ۹۳ نشست مشترک قومندان های مرزی افغانستان وایران برای همکاری بیشتر  و برقراری ثبات در مرزهای دو کشور در تهران برگزار گردید.81427201-6142820

قومندان مرزبانی افغانستان می گوید: ما سرحد و مرز مشترک با ایران داریم و علاوه بر آن دوست و برادر دیرینه هستیم.

قومندان مرزبانی افغانستان خاطرنشان کرد: البته یک سری تهدیدها، چالش ها و موضوع مواد مخدر نیز وجود دارد که در این اجلاس سعی کرده ایم تا با امضای این تفاهمنامه به راهکارهای مشترک و هماهنگ برسیم.

قاسم رضایی  یک قومندان برجسته  ایران گفت بین افغانستان و ایران مرز طولانی و مشترکی نزدیک به 900 کیلومتر  وجود  دارد و هر دو کشور وظایفی را در مقابل یکدیگر برای حفاظت از مرزهای مشترک برعهده دارند.

وی افزود: براساس توافق انجام شده قرار است سالی یک بار نشستی بین قومندانان مرزی دو کشور در تهران و کابل برگزار شود که اولین نشست امروز در تهران برگزار شد.

قومندان مرزبانی  پلیس ایران یادآور شد: در این نشست مشکلات بین مرزبانان و موضوعاتی نظیر ترددهای غیرمجاز یا شرارت های اشرار و قاچاقچیان در مرز دو کشور، مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و مقرر شد تبادل اطلاعات به روز بین قومندانان مرزبانی برقرار و در صورت ضرورت نیز عملیاتی های همزمان در مناطق مرزی انجام شود.

قاسم رضایی یادآور شد: در این نشست مقرر شد تا دو کشور ضمن انجام ردزنی، اخبار در خصوص فعالیت اشرار و قاچاقچیان را در اختیار یکدیگر قرار دهند.

همچنین با برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی بین مرزبانان دو کشور  افغانستان و ایران  تعاملات بین مرزبانان و مرزداران افزایش یافته و شاهد ارتقای رفاه آنان باشیم.

در پایان این نشست تفاهم نامه ای بین دو کشور افغانستان  و ایران  به امضای دو طرف رسید.

مطالب مرتبط