نخست وزیر اسبق مالزی: آمریکا حامی اصلی تروریزیم است

 نخست وزیر اسبق مالزی ماهاتیر محمد امروزسه شنبه مقامات کاخ سفید را متهم به حمایت  از تروریستان کرد و آمریکا را تروریست خواند.

ماهاتیر محمد نخست وزیر اسبق مالزی
ماهاتیر محمد نخست وزیر اسبق مالزی

به گزارش افق، نخست وزیر اسبق  مالزی در واکنش به سخنان ‘جو بایدن’ معاون رییس جمهور آمریکا، مقامات واشنگتن را متهم کرد که در خصوص حمله به دیگر کشورها و کشتار میلیون ها انسان بی گناه به خود شک راه نمی دهند.

وی همچنین تاکید کرد آمریکا کشوری است که مخالفان خود را ترور کرده و مردم را بدون محاکمه اعدام می کند.

به نوشته ماهاتیر محمد، آمریکا به دنبال به رخ کشیدن ابرقدرتی خود و نبرد با دیگر کشورها به بهانه حفاظت از دموکراسی است و در این نبردها زندگی بسیاری از بی گناهان را گرفته است.

وی با تاکید بر این که آمریکا ادعای حفاظت از دموکراسی دارد، به جنگ هایی در جهان که کاخ سفید در آن دخالت دارد اشاره و این سوال را مطرح کرد که آیا کشتن یا زخمی کردن انسان ها نشانه دموکراسی است؟ آمریکا با خود مرگ و نیستی به همراه می برد.

‘جو بایدن’ اخیرا از قانون ضد اغتشاش مالزی که مقامات پوتراجایا تاکید دارند همچنان باید در این کشور اجرا شود انتقاد و ابراز نگرانی کرد.

معاون رییس جمهور آمریکا مدعی است مالزی برای سرکوب مخالفان به این قانون استناد می کند.

‘نجیب تون رزاق’ نخست وزیر مالزی نیز اخیرا در پی ابراز نگرانی آمریکا از اعمال قانون ضد اغتشاش در این کشور با بیان ضرورت حفظ این قانون و تقویت آن، به امید گروه های حامی حذف و یا جایگزینی قانون ضد اغتشاش پایان داد.

وی با تاکید بر این که آمریکا زمینه اخلاقی برتری نسبت به مالزی ندارد، از مقامات کاخ سفید خواست دست از این بازی بردارند و نوشت: آمریکا زمینه اخلاقی برتری نسبت به مالزی ندارد، پس چگونه به خود اجازه می دهد از قانون ضداغتشاش انتقاد کند.

به نوشته وی، آمریکا فکر می کند از بهترین دموکراسی جهان برخوردار است و دارای قدرت تشخیص درست از نادرست است.

نخست وزیر اسبق مالزی تاکیدکرد مقامات کاخ سفید به دلیل همین تحلیل نادرست ‘در امور دیگر کشورها دخالت می کنند’.

مطالب مرتبط