رو نمایی از دو کتاب ادبی از یک سیاست مدار کهنه کار در یک محفل بزرگ در کابل

کابل امروز شاهد یک رویداد فرهنگی بزرگ و کم سابقه بود که در آن از دو کتاب «گنجینه‌ی عشق» و «دیوان منصور» رو نمایی شد.

به گزارش افق، صبح امروز (دوشنبه 17 قوس ) در یک محفل رسمی و باشکوه و با حضور مقام‌های بلند رتبه‌ی کشور از این دو کتاب ادبی رونمایی گردید. DSC_0613

گنجینه‌ی عشق اثر تازه‌ی ادبی است که در بیش از 400 صفحه و هزاران بیت شعر از دیوان‌های مختلف ادبی گلچین شده و در هر بیت آن واژه‌ی عشق به کار رفته است.

دیوان منصور کتاب شعر دیگریست که توسط خود سید منصور نادری کیانی نوشته شده و در این صدها بیت عاشقانه و عارفانه منظوم شده است.

سید منصور نادری که خود یکی از سخنرانان این محفل بود اعتراف کرد که من عارف نیستم  ولی  آنچه مرا وا داشت تا به جمع آوری مجموعه‌ی «گنجینه‌ی عشق» روی بیاور علاقه مندی عجیب من به شعر است و همین مساله هم سبب شده است که به شعر نگاه  جدی داشته و طی بیش از هشت سال کار این دو مجموعه را آماده چاپ کرده.

و آنچه که ذهن سرگردان مرا به گردآورین این مجموعه ترغیب کرد، ذوق مفرط من در یک دهه ی اخیر به مطالعه آثار عارفانه ی اندیشمندان پارسی سرای قدیم و معاصر در باب عشق و معرفت بود، خصوصاً مطالعه افکار و اندیشه های عاشق پاکباز، شیفته فداکار و نامدار جهان عشق و معرفت، حسین بن منصور حلاج، بود.»

وی طی سخنانی که در این محفل ایراد کرد، «گنجینه‌ عشق» را به زنده یاد حسین بن منصور حلاج تقدیم کرد.

از سید  منصور به عنوان رهبر فرقه اسماعلیان افغانستان یاد شده دردوره جدید افغانستان رهبری حزب پیوند را به عهده گرفت.

وی همچنان عضو دوره شانزدهم شورای ملی بوده و یکی از سیاست مداران کهنه کار در کشور است و در این دوره انتخابات ریاست جمهوری از کاندیداتوری اشرف غنی رییس جمهور کنونی حمایت کرد.

در این محفل بزرگ که در هوتل اورانوس در جاده میدان هوایی برگزار شده بود پیام جنرال دوستم معاون اول ریاست  جمهوری نیز قرائت شد.

در این محفل بزرگ که در هوتل اورانوس در جاده میدان هوایی برگزار شده بود پیام جنرال دوستم معاون اول ریاست  جمهوری نیز قرائت شد.DSC_0690

جنرال دوستم از حمایت قاطع و کامل دولت وحدت ملی از فعالیت‌های ادبی فرهنگی در این پیام خبر داده بود و چاپ این دو کتاب ادبی را نیز یک اقدام نیک در کشور تلقی کرده بود.

سید مخدوم رهین وزیر پیشین وزارت اطلاعات و فرهنگ از دیگر سخنرانان این محفل بود و چاپ این دو مجموعه ادبی را به سید منصور نادری تبریک گفت.

این دو کتاب نفیس ادبی به خط نستعلیق و توسط جهانگیر مهرزاد یکی از خوشنویسان کشور نوشته شده است و در قطع استاندار و فاخر در ایران به چاپ رسیده است.

گفتنی است که سید منصور نادری از بنیانگزاران کانون فرهنگی حکیم ناصر خسرو بلخی نیز بوده و این کانون طی چند سال فعالیت کارهای ارزشمند و ماندگاری در عرصه‌ی علمی فرهنگی  انجام داده است.

 خبرگزاری افق

مطالب مرتبط