چندین کشته و دهها زخمی در حمله افراد مسلح بر یک مراسم عروسی در کلیسایی در قاهره

وزارت داخله/کشور مصر روز دوشنبه 21-10-2013 اعلام کرد در حمله افراد مسلح بر یک کلیسا در شمال قاهره 3 نفر کشته و 18 نفر زخمی شدند.

وزارت داخله/کشور مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو موتور سوار که نقاب‌ بر صورت خود داشتند به سوی مردمی که برای شرکت در مراسم عروسی در مقابل کلیسای العذرا در شمال قاهره جمع شده بودند، آتش گشودند.

بر اساس این گزارش سه نفر کشته شده در این حادثه کودکی 8 ساله ، یک زن و یک مرد بوده اند . وزارت کشور مصر گفته است که نیروهای این وزارتخانه تلاش می کنند تا عاملان این جنایت را هر چه سریعتر دستگیر کنند.

احمد البقلی رئیس دادستانی شمال الجیزه به خبرگزاری رویترز گفته است که گزارش های اولیه نشان می دهد که حال برخی از زخمی ها وخیم است.

یسطس کامل یکی از متولیان کلیسای العذرا گفته است که دو فرد نقاب دار مسلح به مردمی که در حال خروج از کلیسا بودند حمله کردند و کلیسا را به آتش کشیدند.

18 زخمی این حادثه به بیمارستان های شهر الجیزه منتقل شدند . هنوز دلایل این حمله مشخص نشده است و تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

بسیاری از کلیساهای مسیحیان مصر که شمار آنها بین 6 تا 10 درصد کل جمعیت 85 میلیونی مصر است، از سوی افراد مسلح که گمان می رود اسلامگرایان تندرو باشند ، مورد حمله قرار گرفته اند.

این در حالی است که شریف طه سخنگوی حزب سلفی “النور” حمله به کلیسای العذار را محکوم کرده و آن را مخالف با شریعت اسلامی توصیف کرد.

همچنین بسیاری از مقامات مصری از جمله رئیس جمهور و نخست وزیر این کشور حمله افراد مسلح به مسیحیان را محکوم کردند

مطالب مرتبط