باکشته وزخمی شدن سه تن درگیری نیروهای امنیتی باطالبان مسلح در کارته سه غرب کابل پایان یافت

در حمله عصر امروز بر یک موسسه خارجی در کارته سه واقع در غرب کابل دو غیر نظامی کشته و یک تن زخمی شد.

به گزارش افق، به نقل ازحشمت استانکزی، سخنگوی قوماندانی امنیه کابل این حمله حوالی ساعت ۴:۳۰دقیقه بعد از ظهر امروز در منطقه کارته سه در مربوطات حوزه ششم امنیتی کابل رخ داد.DSC_0544

شاهدان عینی می‌گویند که در نخست یک مهاجم انتحاری مواد منفجره همراه خود را در مقابل ساختمان این موسسه منفجر کرد و دو مهاجم دیگر وارد این ساختمان شدند.

آنان می گویند که یکی از این مهاجمان لباس نظامی و دو تن دیگر لباس شخصی بر تن داشتند.

به گفته این شاهدان عینی، پس از انفجار نخست، صدای چند فیر از داخل ساختمان شنیده شد و ماموران امنیتی ساحه را محاصره کردند.

استانکزی می گوید که درگیری وقفه ای میان نیروهای امنیتی و مهاجمان انتحاری نزدیک به دو ساعت طول کشید که سر انجام با کشته شدن مهاجمان این حمله پایان یافت.

او در صفحه فیس بوک خود نوشته که در نتیجه این حمله، یک افغان و یک خارجی که کارمندان این موسسه بودند کشته شده و به نیروهای امنیتی آسیبی نرسیده است.

موسسه ای که در غرب کابل هدف حمله قرار گرفت (PID) نام دارد که در راستای ارایه خدمات اجتماعی در افغانستان فعالیت می کند.

در زمان حمله‌ی گروه طالبان بر این مرکز کارمندان افغانستانی این موسسه در داخل ساختمان بودند.

این حمله در جایی صورت می‌گیرد در اطراف آن مراکز مهمی چون پارلمان افغانستان، ریاست پاسپورت و برخی از دفاتر مهم نشراتی، مدنی و حقوق بشری قرار دارد.

مسووولیت این حمله را طالبان مسلح بر دوش گرفته و اعلام کردند که آنان بر یک مرکزی ترویج مسیحیت که یک پایگاه استخباراتی نیز است حمله کردند.

کابل و دیگر شهر‌های افغانستان در این روز‌ها شاهد نا امنی‌ها و حملات گسترده‌ی طالبان بوده و برخلاف انتظاری که از دولت جدید وجود داشت هر روز وضعیت بسوی وخامت بیشتری پیش می‌رود.

خبرگزاری افق

مطالب مرتبط