با کشته شدن دو مهاجم مسلح درگیری در سرک 15 وزیر اکبرخان پایان یافت

بش ازیک ساعت درگیری نیروهای امنیتی و مهاجمان مسلح سرانجام نیروهای امنیتی موفق شدند دو مهاجم را از پای در آورده و به نگران شهروندان کابل پایان دهند.

به گزارش افق، گروهی از مهاجمان مسلح و انتحاری حوالی ساعت 7 و نیم شب ابتدا یکی از آنان مواد همراه خود را دم دروازه یک دفتر خارجی منفجر و دوتن دیگر از این مهاجمان برای ورود به ka.wa.afساختمان آن دفتر تلاش کردند.

صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت داخله در محل رویداد به رسانه‌ها گفت که نخست یک مهاجم انتحاری مواد انفجاری حامل خود را در نزدیک مهانخانه خارجی منفجر کرد و دو مهاجم دیگر با ماموران امنیتی درگیری شدند.

آقای صدیقی می گوید که در جریان درگیری هر دو مهاجم از پادرآمدند و به گفته او به نیروهای امنیتی و غیرنظامیان آسیبی نرسیده است.

این درحالی است که نجیب الله سمسور آمر حوزه دهم امنیتی در لحظات اولیه درگیری به خبرگزاری افق گفته بود که به نظر می‌رسد شمار این مهاجمان 4 تن باشد.

وی همچنان وقوع 3 انفجار در این ساحه را تایید کرده و گفته بود این حمله بر یک موسسه‌ی بین المللی بنام ( آی آر دی ) صورت گرفته است.

جنرال ایوب سالنگی، معین امنیتی وزارت داخله گفته که در این حمله یک شهروند نیپال که کارمند یک سازمان امداد بین المللی بوده، زخمی شده است.

شمار ی از شاهدان عینی و کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که مهاجمان مسلح در این حمله از سلاح سبک و سنگین استفاده کردند.

از این منطقه به نام یک منطقه دپلماتیک نشین یاد و گفته می‌شود که مهمترین شرکت‌های خارجی، سفارت‌خانه و مهمان‌خانه‌های خارجی در این ساحه می‌باشد و همواره از بالاترین امنیت در کابل برخوردار است.

این حمله در حالی صورت می‌گیرد که صبح امروز نیز مهاجمان بر یک موتر سفارت بریتانیا در منطقه قابل بای در شرق کابل حمله کردند که در آن دست کم 5 تن کشته و بیش از 30 تن زخمی شدند.

این دومین حمله انتحای و انفجار در 24 ساعت گذشته و دهمین انفجار و انتحار در یک هفته اخیر است.

انتظار می‌رفت که با سفر رییس جمهور غنی به پاکستان از شدت حملات مهاجمان مسلح کاسته شود اما برخلاف انتظار گراف خشونت و حملات نیروهای مخالف دولت افزایش یافته و موجی از نگرانی را در میان مردم پدید آورده است.

خبرگزاری افق

مطالب مرتبط