ادامه آتش سوزیها دراسترالیا؛ اعلام وضعیت اضطرار درایالت نیوساوت ویلز

با ادامه آتش سوزی در آسترالیا، در ایالت نیو ساوت ویلز این کشور وضعیت اضطراری اعلام شده است. ماموران اطفائیه هشدار داده اند که این آتش سوزی ممکن است به شهر سیدنی مرکز این ایالت برسد.

ماموران اطفائیه برای بدتر شدن آتش سوزی در جنوب شرق آسترالیا آمادگی می گیرند. این در حالی است که پیش بینی می شود آتش سوزی در روزهای آینده شدیدتر شود.

مقامات آسترالیایی هشدار داده اند که افزایش دمای هوا و باد احتمالا خطر آتش سوزی را تا روز چهارشنبه تداوم می دهد.

“خدمات اطفائیه روستایی” (RFS)گفته است که آتش سوزی از روز پنجشنبه هفته گذشته تاکنون جان یک نفر را گرفته و 208 خانه را نابوده کرده است. بدترین آتش سوزی در منطقه “کوه های آبی” در غرب شهر سیدنی رخ داده است؛ جایی که سه ناحیه جداگانه در آتش می سوزند.

ماموران اطفائیه بیم دارند که مبادا چندین کانون آتش به یکدیگر بپیوندند و به حومه شهر سیدنی برسند. شهر سیدنی 4.4 میلیون نفر جمعیت دارد. یک سخنگوی “خدمات اطفائیه روستایی” گفت که “احتمال بسیار واقعی” وجود دارد که کانون های آتش سوزی با هم یکی شوند و به یک آتش سوزی بزرگ تبدیل گردند.

ماموران اطفائیه منطقه ای را در طول یک مسیر 300 کیلومتری نزدیک شهرک “لیتگو” به عنوان خطرناکترین منطقه طبقه بندی کرده اند و از ساکنان نزدیک آن خواسته اند تا خانه های خود را تخلیه نمایند.

“برنامه ریزی برای اوضاع بدتر”

بار او فرل، نخست وزیر ایالت “نیو ساوت ویلز” با اعلام وضعیت فوق العاده گفت که “مقامات برای بدترین اوضاع برنامه ریزی می کنند؛ اما امیدوارند که وضع بهتر شود”.

او همچنان گفت: “این وضعیتی نیست که با آن به سادگی برخورد شود… مهم است که خدمات اطفائیه روستایی و دیگر سرویس های عاجل قدرت و منابع کافی برای مقابله با این تهدید داشته باشند”.

این دستور به ماموران بخش اضطراری این اختیار را می دهد تا مناطق را تخلیه کنند و شبکه های برق را قطع نمایند.

آتش سوزی طبیعی (وحشی) در فصل تابستان در آسترالیا معمول است؛ آنچنان که در ماه دسمبر سال گذشته رخ داد. اما امسال، پس از یک زمستان خشک و گرم غیرمعمول، بسیار پیش از وقت آتش سوزی رخ داده است.

در فبروری سال 2009، بروز آتش سوزی جان 173 نفر را در ایالت شرقی “ویکتوریا” گرفت و بیش از 2000 خانه را نابود کرد.

مطالب مرتبط