تاکید رییس جمهورافغانستان و نپال بر گسترش روابط میان دو کشور

محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان در اولین روز سفرش به نیپال بعد از ظهر امروز با آقای رام باران یادف رییس جمهور نیپال، دیدارکرد.

به گزارش افق، به نقل از خبرنامه ارگ ریاست جمهوری در این دیدار که در قصر ریاست جمهوری آن کشور در شهر کتماندو انجام شد، هر دو جانب در مورد گسترش روابط میان دو کشور در 1966855_726207727455472_5788634559838478858_n (1)عرصه‌های مختلف بخصوص در چوکات سازمان همکاری‌های جنوب آسیا (سارک) و دیگر موضوعات مهم بحث و گفتگو کردند.

رییس‌جمهور نیپال به نماینده گی از حکومت و مردم آن کشور، رییس‌جمهور غنی و هیات همراه اش را خوش آمدید گفته خاطر نشان کرد که مردم نیپال و افغانستان در یک منطقه به سر می‌برند و از تمدن مشترک برخودار می باشند.

وی گفت که دولت های افغانستان و نیپال از مدت پنجاه سال بدینسو روابط دیپلوماتیک دارند و در حال حاضر باید در راستای گسترش هرچه بیشتر این روابط تلاش کنند.

آقای رام باران یادف اظهار امیدواری کرد که کشور نیپال و همچنان سازمان همکاری‌های جنوب آسیا بتوانند از تجارب رییس جمهور غنی استفاده کنند.

محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان نیز ضمن تشکری از استقبال هیات افغانستان، گفت که خرسندم بعد از مدت زیادی از کشور دوست نیپال دیدن می‌کنم.

رییس جمهور غنی رییس جمهور نیپال را شخصیت بر خواسته از متن جامعه نیپال دانسته گفت که وی زحمات زیادی را بخاطر ثبات و پیشرفت کشورش متقبل شده است.

رییس جمهور کشور روابط تاریخی میان افغانستان و نیپال را حسنه و نیک دانسته، تاکید کرد که باید دوستی و روابط میان دو کشور نه تنها حفظ بلکه بیشتر از پیش تحکیم و گسترش یابد.

خبرگزاری افق

مطالب مرتبط