دستگیری پنج تن مضنون به حمله انتحاری بر جنرال دوستم

مسوولان ریاست امنیت ملی اعلام کرده است پنج تن را بازداشت کردند که قصد حمله انتحاری بر جنرال دوستم معاول اول ریاست جمهوری را داشتند.

به گزراش افق، به نقل از حسیب صدیقی سخن‌گوی ریاست امنیت ملی، نیروهای امنیت ملی در دو عملیات جداگانه پنج نفر از مهاجمان انتحاری را بازداشت کردند که می‌خواستند معاون اول ریاست imagesجمهوری افغانستان را هدف حمله گروهی قرار دهند.

سخنگوی امنیت ملی گفته است که یکی از این افراد در مزارشریف بازداشت شده است. این فرد می‌خواست هنگام سفر جنرال دوستم به شمال، او را هدف حمله‌ای انتحاری قرار دهد.

و همچنین از دستگیری یک باند عملیاتی انتحاری دیگر پرده برداشته می‌گوید: د کابل گروه چهار نفره‌ را بازداشت کردند که می‌خواستند در کابل به وی حمله کنند.

بنا بر گفته‌ی صدیقی این گروه انتحاری تازه وراد کابل شده و در حوزه پنجم امنیتی پولیس کابل در غرب کابل به صورت مخفیانه زندگی می‌کردند که در عملیات ویژه‌ی نیروهای امنیت ملی باز داشت شدند.

حسیب صدیقی گفته است که عضویت آنان بر اثر اعترافات آنان در گروه طالبان تثبیت شده است ولی طالبان هنوز در این مورد چیزی نگفته اند.

ریاست امنیت ملی همچنان اعلام کرده است که “در دو ماه اخیر ۱۵۰عملیات ویژه در نقاط مختلف کشور راه اندازی کرده و از همین رو گروه طالبان بیشتر در شهرهای بزرگ حملات انتحاری راه اندازی می‌‎کند.”

این در حالی است که چند روز پیش جنرال دوستم در یک حرکت متحورانه هنگامی که صدای انفجاری را در سرک پلچرخی می‌شنود با لباس ورزشی محل اقامتش را ترک و به محل حادثه می‌آید و در گفتگو با رسانه می‌گوید ما طالبان و القاعده را سرکوب خواهیم کرد.

 خبرگزاری افق

مطالب مرتبط