کشته شدن یک حمله کننده انتحاری بر کاروان نیروهای خارجی در ننگرهار

مهاجم انتحاری در شهر جلال، مرکز ولایت ننگرهار که قصد حمله به کاروان نیروهای خارجی را داشت، پیش از رسیدن به هدف از سوی این نیروها شناسایی و گلوله باران شد.

گفته شده که این حمله کننده سوار بر موتورسایکل نوع ریشکا ساعتی پیش، در ساحه موسوم به رینگ رود شهر جلال آباد مرکز ولایت ننگرهار به سوی کاروان نیروهای خارجی در حرکت بوده است.0a210487-bb5b-4fe2-b2ce-96ea9591ed3d_16x9_600x338

احمدضیا عبدالزی، سخنگوی قوماندانی امنیه ولایت ننگرهار با تائید این رویداد به رسانه‌ها گفت: “انتحار كننده كه سوار بر يك ريكشا بود، ساعتي پيش در ساحه رينگ رود شهر جلال آباد از سوي نيروهاي خارجي مورد شناسايي قرار گرفت وپيش از آنكه مواد همراهش را منفجر كند، از اثر شليك اين نيروها ازپا درآمد.”

گفته می شود در اثر شلیک نظامیان خارجی بر فرد انتحاری، مواد همراه این مهاجم نیز انفجار کرده است.

با این حال اقای عبدالزی می گوید که در این رویداد به نیروهای خارجی و غیر نظامیان هیچ آسیبی نرسیده است.

در همین حال گروه طالبان مسوولیت این حمله را بر عهده گرفته و ادعا کرده که در این حمله انتحاری به نیروهای خارجی تلفات سنگینی وارد شده است.

آیساف تا کنون در مورد این حمله اظهار نظری نکرده است که اما گفته می شود که در این رویداد یک موتر مربوط به نیروهای خارجی تخریب شده است.

ولایت ننگرهار در شرق کشور از ولایت های نا امن کشور به شمار می رود که از چندی به این سو شاهد حملات گسترده بوده است.

چندی پیش مهاجم انتحاری در این ولایت کاروان نیروهای امنیتی افغان را هدف قرار داد که در این حمله، سه استاد آکادمی پولیس کشته و یکی دیگر از آنان زخمی شدند.

خبرگزاری افق

مطالب مرتبط