وزارت دفاع کشور میزبان رییس ستاد ارتش پاکستان

مسوولان در وزارت دفاع کشور از ورود راحیل شریف رییس ستاد ارتش پاکستان به کابل خبر دادند.

به گزارش خبرگزرای افق،جنرال ظاهر عظیمی، سخنگوی وزارت دفاع ملی در گفتگو با رسانه‌ها گفت است  که راحیل شریف، رئیس ستاد ارتش پاکستان به دعوت رسمی رییس ستاد ارتش کشور وارد 64052cd9be87cd14da1b878d9b52d5f5_XLکابل شد و قرار است این دو مقام با یکدیگر گفت و گو کنند.

عظیمی گفت که اکنون شیر محمد کریمی، رئیس ستاد ارتش افغانستان با راحیل شریف، رئیس ستاد ارتش پاکستان برای بهبود روابط دو کشور و رفع سوء تفاهم های مرزی و نظامی در حال گفتگو هستند.

گفتگوی این دو مقام بلند رتبه‌ی نظامی افغانستان – پاکستان در حالی صرت می‌گیرد که هر روز وضعیت مرزی و امنیتی بین دو کشور به وخامت بیشتر نزدیک شده و با وجود تعهدات پیاپی پاکستان همچنان ولایت‌های شرقی کشور مورد  حمله‌ی راکتی قرار می‌گیرد.

پیش از این نیز گفتگو‌های بین هیئت‌های مختلفی از دو کشور صورت گرفته بود ولی هیچ وقت راهکاری مناسبی برای این حل این معضل سنجیده نشده و دو طرف قضیه همدیگر را به چیزهای متهم می‌کند

در زمان حکومتداری حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین کشور روابط افغانستان و پاکستان تنش آلود بود اما پاکستان قصد دارد با روی کار آمدن حکومت جدید روابط خود را نزدیک کند.

با آغاز حکومت وحدت ملی سرتاج عزیز، مشاور امنیت ملی پاکستان به افغانستان آمد و با محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری کشور و عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه حکومت دیدار و گفتگو کردند.

آقای عزیز در اظهارات تازه خود گفته است که پس از این صفحه جدیدی از روابط میان افغانستان و پاکستان باز خواهد شد و روابط دو کشور بهبود خواهد یافت.

سرتاج عزیز همچنان گفته بود که پاکستان از حکومت وحدت ملی افغانستان حمایت می کند.

در همین حال قرار است که راحیل شریف، رئیس ستاد ارتش پاکستان در سفر به افغانستان با اشرف غنی، رئیس جمهوری و عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه نیز دیدار و گفت و گو داشته باشد.

از سویی هم قرار است به زودی رئیس جمهوری کشور در راس یک هیات بلند رتبه دولتی برای گفت و گو با مقامات پاکستانی به این کشور برود.

اشرف غنی چندی پیش در کنفرانس خبری برای گفت و گوهای صلح به پاکستان می رود و همکاری پاکستان در این زمینه در هفته های آینده معلوم خواهد شد.

مطالب مرتبط