پنج  کشته و دستگیری 100 جنگجوی مخالف مسلح در ولایت ننگرهار

مسوولان امنیتی کشور از کشته شدن 5 مخالف مسلح و دستگیری 100 تن شورشی مخالف دولت ، در پی عملیات ویژه ارتش و پولیس در ولایت ننگرهار خبردادند.

به گزارش افق به نقل از فضل‌الاحمد شیرزاد فرمانده پلیس ننگرهار این عملیات ویژه با شرکت کماندوهای ارتش و پلیس از نیمه دیشب در ولسوالی چپرهار آغاز شد.طالبان فارياب

به گفته او، در این عملیات پنج تن از سردسته‌های طالبان کشته و صد تن دیگر به ظن همکاری یا عضویت در این گروه بازداشت شده‌اند.

فرمانده پلیس ننگرهار در گفتگو با بی بی سی افزوده است که بازجویی از بازداشتی‌ها آغاز شده و در ظرف ۲۴ساعت مشخص خواهد شد که چه تعداد از این افراد عضویت این گروه را داشته یا با آن همکاری کرده‌اند. به گفته او، ممکن است افراد مهم عضو گروه طالبان در بین دستگیر شدگان باشند.

جنرال شیرزاد گفت که افرادی که در ولسوالی چپرهار هدف حمله قرار گرفته‌اند، شامل طالبان محلی، طالبان مناطق دیگر ولایت ننگرهار و کنر و حتی طالبان پاکستانی می‌شود.

ژنرال ظاهر عظیمی سخنگوی وزارت دفاع گفته که این عملیات به رهبری ارتش و همکاری پلیس آغاز شده و تلفاتی هم به شورشیان وارد شده است.

این در حالی است که دو روز پیش وزارت دفاع افغانستان از راه‌اندازی یازده عملیات به رهبری ارتش در ولایت‌های پکتیا، قندز، خوست، قندهار، زابل، ارزگان، هلمند، بدخشان و همچنین شاهراه کابل-ننگرهار خبر داده بود.

وزارت دفاع هدف از اجرای این رشته عملیات را “تامین امنیت بهتر” در کشور خوانده بود که از سوی ارتش برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

این عملیات‌ها در حالی طرح و اجرا می‌شود که مخالفان مسلح حکومت در آغازین روزهای حکومت وحدت ملی بر فشار نظامی خود افزودند و موفق شدند تا پایتخت کشور نفوذ و عملیات‌های را طرح وا جرا کنند ولی نیروهای امنیتی نیز دامنه‌ی فعالیت‌های شان را گسترش داده و عملیات‌های خاصی را روی دست گرفته اند.

خبرگزاری افق

 

مطالب مرتبط

comments s

  1. سلام بر شما خوبان در خبر گذاری افق
    کار وتلاش شما برای اطلاع رسانی بسیار با ارزش وقابل تمجید است از مدتی است که من توفیق دارم که با خبر گذاری افق استفاده برم همه اخبار دقیق را از شما میخوانم خداوند برای شما تفیقات بیشتر عنایت کند تا در خدمت مردم ما باشید
    همیشه پر تلاش وروشنگر باشید

    1. جنرال صاحب سلام ودرود ما و جناب نوری رییس خبرگزاری افق نیز نثارت باد
      نظر لطف و مهربانی تان است، از اینکه سری به صفحه‌ی ما می‌زنید به خود می‌بالیم امیدوارم که شما نیز در تمام امورات تان موفق و موید پیروز و مستدام باشید.
      امینی مهرجو