مسیر کابل- بامیان از سه روز بدین‌سو بسته است

گزارش‌ها از بامیان حاکی از آن است که مسیر بامیان به سمت کابل از سه روز بدینسو بسته و مردم این شهر در انتظار رسیدگی اند.

این بندش راه در ولسوالی سیاگرد ولایت پروان در منطقۀ کتارخاک، در اعتراض به برنده نشدن وکیل مورد نظر شان در شورای ولایتی صورت گرفته است.5888201B-EC57-499E-B6EE-2695B8669E34_mw1024_s_n

علاوه بر بامیان، مسافرین ولسوالی هاى شیخ علی و سرخ پارساى ولایت پروان نیز نمى توانند از این مسیر به طرف کابل رفت و آمد کنند.

به گزارش افق،عبدالبصیر نماینده‌ی ترانسپورت کابل- بامیان، به پژواک گفت است که در دو روز گذشته هر روز چهل موتر مسافربری از طرف بامیان و به همین تعداد که از طرف کابل می آید، مجبور به بازگشت مى شوند.

وی افزود که این موترهای مسافربری، از نوع ٣٠٣، فلاينکوچ، تونس و کرولا می‌باشد که با مسافرین خود مجبور به برگشت به مبداء می‌شوند.

عبدالبصیر افزوده است که از روز چهارشنبه (٧ عقرب)، راه مسدود شده و امروز جمعه نیز مسدود مى باشد.

خلیفه عبدالقیوم یکی از دریوران اين لین  می‌گوید: “از مردم علت بستن راه را پرسیدم، آنان گفتند وکیل ما در شورای ولایتی پیروز نشده؛ راه را بند نمودیم.”

به گفته‌ی وی، بندش راه فقط مردم بامیان را سرگردان و با مشکلات مواجه ساخته و مسوولین هیچگونه اقدام برای بازگشايی آن نمی کنند.

همچنان سمونوال يارمحمد قوماندان امنيه‌ی ولسوالى سياگرد ولايت پروان، نيز تاييد کرد که سرک غوربند – باميان مسدود مى باشد.

وى علاوه کرد که يکتن از کانديدان شوراى ولايتى پروان به نام ملک صمد، بنا بر عدم برنده شدن شان در انتخابات، يک تعداد مردم را جمع کرده و راه مذکور را مسدود ساخته است.

گفتنی است که مردم بامیان به دلیل عدم امنیت در مسیر میدان وردک – بامیان از مسیر دره غوربند رفت و آمد دارند که با وجود این راه بندان ارتباط زمینی کابل- بامیان بصورت کامل قطع شده است.

خبرگزاری افق

مطالب مرتبط