دولت روسیه خواستار مبارزه جدی واقعی با تروریسم و گروه داعش شد.

سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خواستار مبارزه جدی واقعی با گروه های تروریستی در منطقه خاورمیانه از جمله گروه داعش شد٬این در حالی است که مسکو، غرب را به اعمال معیارهای دوگانه در مبارزه با تروریسم متهم می کند.

وزیر خارجه روسیه وزیرخارجه اردن ناصر جوده
وزیر خارجه روسیه وزیرخارجه اردن ناصر جوده

به گزارش افق به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، سرگئی لاوروف روز پنجشنبه در دیدار با ‘ناصر جوده’ همتای اردنی خود، درمورد اوضاع منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا گفت وگو کردند.

اوضاع عراق و سوریه با توجه به فعالیت های گروه تروریستی داعش در این کشورها، محور مذاکرات وزیران خارجه روسیه و اردن بوده است.

وزیر خارجه روسیه بر ضرورت پرهیز از اعمال معیارهای دوگانه در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و اهمیت پیگیری سیاست مقابله موثر با تروریسم از طرف کشورهای جهان براساس قوانین بین المللی تحت نظارت سازمان ملل تاکید کرد.

روسیه بارها از اقدامات آمریکا و متحدان غربی این کشور در رابطه با گروه های تروریستی در منطقه خاورمیانه به ویژه داعش انتقاد کرده است.

لاوروف در این دیدار خاطرنشان کرد: آمریکا بدون اجازه و موافقت دولت سوریه و هماهنگی اقدامات خود با دمشق، نقاطی را در سوریه بمباران می کند.

وزیر امور خارجه روسیه  می گوید واشنگتن به موازات حملات هوایی به تروریست ها، به گروه های مخالف دولت سوریه کمک می کند.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه با بیان اینکه این اقدامات آمریکا ضد و نقیض و غیرقابل درک است، ادامه داد: در مذاکرات با شرکای آمریکایی، تلاش می کنیم به نیات آنها از این اقدامات پی ببریم، اما توضیحات قانع کننده ای به ما نمی دهند.

سرگی لاوروف گفت: روسیه خواهان تشریک مساعی جهانی برای مقابله با تهدیدهای تروریستی است اما با این حال در ائتلاف ضدتروریستی آمریکا شرکت نمی کند.

مطالب مرتبط