آغاز برنامه واکسین شش صد هزار کودک درهرات

3 هزار کارمند رضاکار درجریان کمپاین سه روزه 600 هزار کودک زیر 5 سال را در هرات واکسن  خواهند کرد.

برنامه واکسین ششصد هزار کودک زیر سن پنج سال در برابر بیماری کشنده فلج اطفال در ولایت هرات، آغاز شد ه و قرار است در جریان چند روز اخیر آینده توسط سه هزار رضا کار صحی به 10648326_547757975354631_8784276519665209948_oصورت خانه بخانه در ولایت هرات تطبیق شود.
سید فضل الله وحیدی والی هرات با چکاندن دو قطره واکسین بردهان یک کودک، این برنامه را افتتاح نمود و از خانواده های خواست تا به خاطر تندرستی کودکان شان به خاطر تطبیق موفق این برنامه همکاری نمایند.
در حالی که گفته می شود ثبت شانزده واقعه جدید فلج کودکان در ولایات جنوبی و شرقی کشور، نگرانی جدی مسئولان صحی را در قبال داشته است، ولی مسئولان در هرات در این زمینه نگرانی ندارند.
داکتر آصف کبیر از مسئولان صحت عامه هرات می گوید: در ولایت هرات و ولایات حوزه تدابیر جدی به خاطر جلوگیری از شیوع مجدد پولیو گرفته شده است.
در این برنامه سه روزه بیش از 620 هزار کودک واکسین می شوند.
مسئولین صحت عامه هرات می‌ گویند: این تعداد کودک در دو دوره بهاری نیز توسط تیم های رضاکار صحی در مقابل پولیو، واکسین شده بودند.
این مسئولان از موفقیت آمیز بودن کمپاین واکسین بهاری فلج اطفال در هرات سخن می گویند و امیدوارند تا دور خزانی این کمپاین نیز با موفقیت سپری شود.
همه ساله در فصل بهار و خزان کمپاین های واکسین پولیو، به خاطر ریشه کن فلج کودکان در هرات راه اندازی می شود.

خبرگزاری افق

مطالب مرتبط