سفیر جاپان در دیدار با رییس جمهور: ما به تعهدات مان در قبال افغانستان پایندیم

ارگ ریاست جمهوری از دیدار رییس جمهور احمدزی و سفیر جاپان در ارگ ریاست جمهوری خبر داده اعلام کردند که در این دیدار سفیر جاپان به تعهدات شان در قبال افغانستان تاکید کرده است.

به گزارش افق به نقل از خبرنامه ارگ ریاست جمهوری: سفیر جاپان گفت است که کشورش به تعهدات کنفرانس توکیو پابند است و به همکاری های خویش با حکومت جدید افغانستان در عرصه 10527793_710200799056165_3481399272502106856_nهای مختلف بخصوص بهبود اوضاع امنیتی و مبارزه با فساد، ادامه میدهد.

آقای هیروشی تاکاهاشی از پروژه های ساختمانی که به کمک جاپان در افغانستان جریان دارد، بخصوص پروژه اعمار میدان هوایی بامیان، به رییس جمهور احمدزی گزارش داده است.

سفیر جاپان اظهار امیدواری کرده است که کمک های کشور جاپان بخاطر حکومتداری خوب و ایجاد یک افغانستان قوی به مصرف برسد.

داکتر احمدزی رییس جمهور کشور نیز ضمن تشکری از کمک های جاپان به افغانستان بخصوص حمایت های آن کشور از پولیس ملی، گفت که حکومت جدید افغانستان ارادهء قوی برای مبارزه با فساد و بهبود وضعیت امنیتی کشور دارد و اصلاحات در صدر اجندای این حکومت قرار دارد.

جاپان یکی از کشور های بزرگ کمک کننده به افغانستان بوده و شفاف ترین کمک‌ها را به شهرواند کشور کرده است که مکتب سازی بخصوص در ولایات مرکزی از نمونه‌هایی بارز کمک‌های این کشور است.

خبرگزاری افق

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط