شرکت برق ایرانی در افغانستان یک میلون دالر جریمه شد

شرکت صاینر متهم است که پروژه انتقال برق ترکمنستان به ولایت بادغیس را در18  ماه کاری تکمیل کند اما با گذشت سه 36 ماه تاکنون نتوانسته است کارآن را به اتمام برساند.

به گزارش  خبرگزاری افق، محمد طاهر عظیمی مسوول اداره برق ولایت بادغیس میگوید : شرکت برق رسانی صانیربه دلیل تاخیر تکمیل کار این پروژه در وقت معین؛ یک میلیون دالر آمریکایی از DA87828A-0C07-495F-8F8B-653034EB7933_w640_r1_s_cx0_cy11_cw0سوی وزارت انرژی و آّب جریمه نقدی شده است.

به گفته ی این مقام اداره برق قلعه نو شرکت صانیر متعهد  شده بود این پروژه برق رسانی را در جریان ۱۸ ماه تکمیل و تحویل مقامات وزارت انرژی واب کشور دهد امابا گذشت نزدیک به سه سال، تاکنون موفق به این کار نشده است.

 عظیمی افزود: وزارت انرژی ادامه کار این پروژه برای ۶ ماه دیگر با شرکت مذکور تمدید نموده و قرار است ضمن پرداخت این جریمه فعالیت اش را در اینده نزدیک ازاغاز کند

شرکت ایرانی صانیر؛ جانب قرار داد پروژه انتقال برق از کشور ترکمنستان به شهر قلعه نو ادعا نموده بود که ناامنی سبب به تاخیر افتادن کار این پروژه گردیده بنا وزارت انرژی و آب باید درمجازات نقدی تجدید نظر کند.

 ادعای که ازسوی اداره محلی در بادغیس رد گردیده و تاکید شده است که اداره محلی به منظور تامین امنیت این پروژه یک  یگان ویژه ازنیروهای امنیتی را  دراختیار شرکت مذکور قرار داده اند.

مسولان اداره برق بادغیس می گویند:۸۰ درصد کار عملی این طرح تمام شده  ودرصورتیکه شرکت ایرانی صانیر فعالیت اش را بصورت جدی از سرگیرد ادامه کار پروژه انتقال برق از کشور ترکمنستان به شهر قلعه نو کمتراز دو ماه به پایان می رسد.

با تکمیل پروژه22 میگاواتی انرژی برق ترکمنستان به شهر قلعه نو مرکز ولایت بادغیس ۱۶ هزار خانواده  در مرکز وصدها خانواده دیگر درامتداد خط  ازبرق رسانی خواهد شد.

خبرگزاری افق

مطالب مرتبط