پرداخت مصارف عروسی به فعالیت های فرهنگی

یک زوج جوان در ولایت هرات هزینه مصارف عروسی خود را به نیازمندان جامعه هدیه کرد.

به گزارش افق، این زوج جوان که دوکتور مسعود جویا و خانم سامیه جویا می باشد، تمام مصارف عروسی خود را در امور فرهنگی و کمک به نیازمندان به مصرف رسانیده اند.HalgheWwW.Kamyab.IR_

راه اندازی سیستم برق بنیاد خیریه پیر هرات مربوط به افراد دارای معلولیت، کمک به تداوی چند بیمار فقیر، کمک به فامیل های فقیر، راه اندازی مراسم عروسی یک زون جوان فقیر در هرات که به دلیل نبود هزینه از شش سال بدین سو موفق به انجام تدارکات عروسی و خریداری لوازم اولیه زندگی نشده بودند، از جمله مواردی است که مصارف آن از سوی این زوج جوان پرداخت شده است.

این زوج محفل جشن عروسی شان را چندی قبل در پرورشگاه خواجه عبدالله انصاری با حضور کودکان بی سرپرست برگزار نمودند و روز گذشته  نیز ضمن برگزاری محفل فرهنگی در تالار استقلال بر ترویج فرهنگ کمک رسانی به هم نوعان و دوری از رسم و رواج های ناپسند تاکید کردند.

در این مراسم که با حضور مسئولان ادارات دولتی،استادان دانشگاه، فرهنگیان، برگزارشد،آریا رئوفیان رئیس اداره اطلاعات وفرهنگ هرات با تقدیر از این ابتکار زوج جوان، ترویج فرهنگ کمک به نیازمندان را از افکار انسانی عنوان کرد.

رئوفیان  با استقبال از این طرح اظهار امیدواری کرد تا با فرهنگ سازی درست در بین جوانان مشکلاتی که هم اکنون سد راه ازدواج جوانان قرار دارد، برطرف شود.

همچنان در این همایش رئیس حقوق بشر و جمعی از استادان دانشگاه و فرهنگیان هرات نیز خواهان برداشتن موانع سر راه ازدواج جوانان شدند.

 دکتر مسعود جویا متولد سال 1362می باشد که در رشته طب در هرات تحصیلات خود را به پایان رسانیده موفق به اخذ درجه ماستری پالیسی و مدیریت صحت بین المللی از کشور ایالات متحده امریکا شده است.

خانم سامیه جویا همسر مسعود جویا نیز هم اکنون محصل یکی از موسسات تحصیلات عالی در هرات می باشد.

خبرگزاری افق

مطالب مرتبط