ثبت 177 رویداد جنایی و بازداشت 190 تن به این اتهام در جریان یک هفته

 مسوولان در وزارت داخله کشور از ثبت 177 واقعه‌ی جنایی در کشور ثبت شده و در همین پیوند 190 تن نیز بازداشت شده است.

به گزاش افق، سیدعبدالغفار سیدزاده ریاست جنایی وزارت امور داخله افغانستان داخله امروز (یکشنبه 27 میزان)  در یک نشست خبری مشترک با فرمانده پلیس کابل و سخنگوی وزارت امور ادعا sayed
کرد  در جریان هفته گذشته 177 واقعه جنایی در 24 ولایت کشور به ثبت رسیده که 190 نفر به اتهام دست داشتن در این رویدادها  دستگیر شده‎اند.

سید زاده افزود: این رویدادها در 24 ولایت افغانستان رخ داد که در 10 ولایت از یک الی 2 رویداد جنایی، در 7 ولایت دیگر از 3 الی 4 رخداد و 7 ولایت دیگر بیشتر از 5 رویداد جنایی به ثبت رسیده و 10 ولایت دیگر فاقد حادثه جنایی بوده‌اند.

آغاز عملیات ویژه علیه مخالفان مسلح دولت

«صدیق صدیقی» سخنگوی وزارت کشور نیز از یک عملیات بزرگ علیه مخالفان مسلح دولت خبر داده می‌گوید: این وزارت عملیات بزرگی را برای از بین بردن تروریست‎ها در تمام ولایت‎های افغانستان آغاز کرده است.

صدیقی افزود: این عملیات توسط نیروهای خاص انجام شده و در مدتی که آغاز شده توانسته در چند ولایت این کشور طالبان و تروریست‎ها را سرکوب کند.79793D7F-2468-4DF5-B507-D4FDB2EFFC9E_mw1024_s_n

وی در ادامه تصریح کرد: برای نیروهای ویژه پلیس کابل سرمایه‎گذاری شده و آن‎ها نیز از توانایی بالایی برخوردار شده‎اند.

سخنگوی وزارت کشور همچنان گفت: در جریان یک هفته گذشته 43 عملیات در تمام ولایت‎های افغانستان آغاز شد که بر اثر آن 174 شبه نظامی طالبان و سایر گروه‌های تروریستی کشته، 94 تروریست زخمی و 54 نفر از آنان دستگیر شدند.

وی تأکید کرد: در این عملیات‎ها 53 قبضه سلاح و 10 دستگاه موتورسیکلت به دست پلیس افتاد و 188 مین کار گذاشته شده نیز خنثی شد.

پاکسازی موترهای شیشه سیاه

در ادامه این نشست خبری، جنرال ظاهر ظاهر فرمانده پلیس کابل از پاکسازی کامل موتر‌های شیشه سیاه خبرداده گفت این پروسه ادامه دارد و قرار است تا چند روز آینده در تمام ولایات افغانستان نیز آغاز شود.

وی همچنان از دستگیری یک گروه سارق در شهر کابل پرده برداشته افزود این گروه در جریان چند روز گذشته از مناطق 6، 7، 8 و 12 شهر کابل اقدام به سرقت از منازل مردم کرده بودند.

ظاهر افزود: پلیس کابل تصمیم دارد مقابل تمام سرقت‎ها و آدم‌ربایی‌ها را در ولایت کابل گرفته و زمینه سرمایه‎گذاری داخلی و خارجی را در این ولایت مساعد سازد.

 خبرگزاری افق

مطالب مرتبط