60 عضو گروه طالبان به پروسه صلح پیوستند

مسوولان امنیتی ولایت فاریاب در شمال کشور از افزایش اختلافات درون گروهی طالبان خبر داده  و اعلام کردند  یک فرمانده و 60 عضو گروه طالبان خود را تسلیم نیروهای دولت افغانستان کردند.

به گزارش خبرگزاری افق، ‘نعیم اندرابی’ فرمانده پلیس ولایت فاریاب امروز (یکشنبه27 میزان ) به رسانه‌ها گفته است که 60 تن از اعضای گروه طالبان به رهبری ملا دین محمد که پیش از این بر DSC01607ضد نیروهای امنیتی کشورمی جنگیدند، سلاح خود را به زمین گذاشتند و به روند صلح افغانستان پیوستند.

اندرابی با تاکید به افزایش اختلافات درون گروهی نیروهای طالبان ابراز امیدواری کرد تعداد بیشتری از نیروهای طالبان به روند صلح افغانستان بپیوندند و سلاح خود را به زمین بگذارند.

ملا دین محمد فرمانده این تعداد از نیروهای طالبان که به روند صلح افغانستان پیوسته است به رسانه‌ها گفت: پیش از این قصد پیوستن به روند صلح افغانستان را داشتیم اما شماری از افراد تندرو در گروه طالبان، مانع این اقدام می‌شدند که در نهایت مجبور به درگیری با آن‌ها شدیم تا به روند صلح افغانستان بپیوندیم.

این درحالی است که از ولایت غور افغانستان نیز خبر می رسد که نیروهای طالبان در این ولایت نیز حال و روزی خوبی ندارند و دیروز شنبه 25 تن از آنان در درگیری با افراد یک فرمانده غیر مسوول کشته شده بودند.

خبرگزاری افق

مطالب مرتبط