مدارس و مراکز مذهبی مروج تندروی در افغانستان بسته می‌شود

مشاور امنیت ملی کشور به تازگی اعلام کرده است  که افراطیت و تندروی‌های مذهبی را تحریک می‌کند تعطیل می‌شود.

مشاور امنیت ملی افغانستان با اشاره به ترویج افراطی‌گری برخی مدارس در منطقه، خواستار مسدود شدن این قبیل مدارس شد.images

 به گزارش «حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی افغانستان شب گذشته از طریق ویدئو کنفرانس در نشستی با حضور کارشناسان سیاسی و امور استراتژیک که توسط گروه سیاسی دهلی راه‌اندازی شده بود، شرکت نموده با اظهار نگرانی از تلاش برخی مدارس مذهبی منطقه در راستای  گسترش اندیشه‌های افراط‌گرایانه، اظهار داشت: مدارس مذهبیِ مروج تندروی در منطقه باید مسدود شوند.

این مقام امنیتی افغان تصریح کرد: شبکه‌های تروریستی از جمله «طالبان افغانستان»، «طالبان پاکستان»، «لشکر طیبه»، «شبکه القاعده»، «داعش»، گروه‌های تندرو آسیای میانه و گروه‌های چچنی خطرات جدی در منطقه به حساب می‌آیند و بیشتر این گروه‌ها دسترسی آسانی به مدارس مذهبی مروج افراطی‌گری دارند.

اتمر تأکید کرد: کشورهای جهان باید مبارزه مشترک و همزمان علیه این گروه‌ها را آغاز کنند زیرا مبارزه در برابر یکی از این گروه‌ها نتیجه‌بخش نخواهد بود.

مشاور امنیت ملی کشور به مکان و محل این مدارس اشاره نکرد اما دولت افغانستان بارها مدعی شده که برخی مدارس دینی پاکستان افراطی‌گری و تروریسم را در منطقه ترویج می کنند.

گفته می‌شود که چنین مدارسی هم در داخل افغانستان وهم در خارج از افغانستان وجود داشته و گروه‌های شورشی و مخالفان مسلح بخصوص تشکل‌های  مذهبی افراطی از میان آن‌ها سرباز گیری می‌کنند.

 خبرگزاری افق

مطالب مرتبط