امنیت ملی: دو تن از افراد مهم شبکه حقانی دستگیر شدند

مسوولان امنیت ملی کشور اعلام کردند که این نیروهای این ریاست موفق شدند دو عضو مهم و کلیدی شبکه تروریستی حقانی را بازداشت کنند.

به گزارش افق، سخنگوی اداره امنیت ملی کشور در گفتگوبارسانه‌ها این خبر را تایید و اضافه کرده است که شب گذشته نیروهای ریاست امنیت ملی کشور در یک عملیات اختصاصی این دو عضو 475D5742-1BF6-47AB-832F-7CA3D3B1E563_mw1024_s_nکلیدی شبکه حقانی را بازداشت کرده است و د رحال حاضر در توقیف این اداره می‌باشد.

آقای صدیقی گفت: “دو عضو کلیدی شبکه حقانی به شمول (انس حقانی) پسر جلال الدین حقانی که برادر اندر سراج الدین حقانی، سرکرده شبکه حقانی است و فرد دوم نیز حافظ رشید فرزند محمد عمر بازداشت شدند.”

حسیب صدیقی می گوید که انس حقانی، یکی از افراد کلیدی این شبکه است که در تصمیم گیری های سیاسی، استراتیژیک و اقتصادی سهم فعال داشت.

به گفته او، یکی از فعالیت های انس حقانی این بود که او در راس یک گروه برای جمع آوری پول به کشور های عربی و خلیجی سفر می کرد و با آوردن پول به پاکستان به فعالیت های تروریستی شان ادامه می دادند.

حافظ رشید، فرد دومی که بازداشت شده به گفته صدیقی، فرزند محمد عمر و یکی از فرماندهان نظامی شبکه حقانی است که بیشترین فعالیت های تروریستی این گروه را در ولایت های شرقی افغانستان رهبری می کرد.

حافظ رشید که اکنون فرمانده نظامی شبکه حقانی در شرق کشور به شمار می رود، پیش از این ولسوال نام نهاد طالبان در یکی از ولسوالی شرقی نیز بوده است.

آقای صدیقی در مورد چگونگی عملیات و مکان دستگیری این افراد جزئیاتی ارایه نکرد.

شبکه حقانی که در لیست شبکه های تروریستی قرار گرفته، متهم به سازماندهی حملات تروریستی از جمله، حمله به هوتل اینترکانتیننتال کابل در ماه جون ۲۰۱۱، حمله به سفارت آمریکا در کابل در سپتمبر ۲۰۱۱و همچنین حملات زنجیره ای به چند هدف مهم در کابل در سال ۲۰۱۲، است.

شبكه حقانی يكی از گروه های متحد طالبان است نیز به شمار می رود که گفته می شود پایگاه اصلی این شبکه در پاکستان است و نفوذ این شبکه در افغانستان گسترده است.

خبرگزاری افق

مطالب مرتبط