اردوغان: کسانی که برای کوبانی اشک می‌ریزند هنگام بمباران حلب، حمص و حماه کجا بودند؟

 رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه از نیروهای سیاسی محلی که سیاست‌هایش در قبال بحران شهر عین العرب (کوبانی) را هدف حمله قرار می‌دهند، انتقاد کرد و گفت کسانی که از وضعیت انسانی اين شهر در نتیجه حمله داعش سخت می‌گویند، به چه دلیل هنگام حملات هوایی خونین نظام اسد به حلب، حمص و حماه سکوت کردند؟

به گزارش خبرگزاری افق به نقل ازخبرگزاری آناتولی، اردوغان که در حاشیه افتتاح چند پروژه در ولایت «کوموش خانه» سخن می‌گفت، به اعتراض‌های خیابانی اخیر در ترکیه اشاره کرد که به بهانه1411054275 اعتراض به وضعیت کوبانی سوریه صورت گرفت. معترضان خواهان مداخله نظامی ترکیه علیه داعش و جلوگیری از سقوط این شهر کرد نشین به دست این گروه تندرور هستند.

رئیس جمهوری ترکیه گفت: «کسانی که برای کوبانی اشک می‌ریزند و از انسانیت و وجدان سخن می‌گویند، هنگامی که حلب، حماه و حمص بمباران می‌شد، کجا بودند؟ برای موصل و کرکوک کجا بودند؟ کجا بودند هنگامی که ۲۵۰هزار نفر در سوریه به وسیله بشکه‌های انفجاری و اسلحه شیمیایی و معمولی کشته شدند؟ کجا بودند هنگامی که هفت میلیون نفر آواره شدند؟»

اردوغان افزود: «تظاهرات برای کوبانی تنها دستاویزی برای هدف قرار دادن وحدمت ملی ترکیه بود.» او حزب کارگران کردستان ترکیه و گروه‌های هوادارش را به حمایت از «گروه‌های تاریکی فعال در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی» متهم کرد.

خبرگزاری افق

مطالب مرتبط