حمله انتحاری بر کاروان نیروهای ناتو در کابل از افراد ملکی قربانی گرفت

مسوولان امنیتی پایتخت از کشته شدن یک فرد ملکی در جریان حمله انتحاری بر کاروان نیروهای ناتو در شرق کابل خبر دادند.

به گزارش افق، به نقل ازمقام‌هایی امنیتی صبح امروز حوالی ساعت 6:30 صبح یک فرد انتحاری با موتر نوع سراچه مملوء از مواد منفجره نیروهای ناتو را هدفت قرار داد که تا اکنون کشته شدن یک krewفرد ملکی تثبیت شده است.

تا کنون از تلفات نیروهای خارجی در این حمله انتحاری جزییاتی منتشر نشده اما گفته می شود که سه سرباز امریکایی در رویداد امروز زخمی شده اند.

حشمت استانکزی، سخنگوی قوماندانی امنیه کابل به رسانه‌ها گفته  که این حمله در منطقه موسوم به قابل بای در مربوطات حوزه نهم امنیتی به کاروان نیروهای خارجی صورت گرفته است

او گفت که بر اساس گزارش های اولیه، در این حمله انتحاری یک غیر نظامی کشته و شماری دیگر زخمی شده اند.

به گفته سخنگوی قوماندانی امنیه کابل، نیروهای امنیتی افغان و خارجی در حال حاضر منطقه را تحت کنترل خود در آورده اند و تحقیقات شان پیرامون قضیه آغاز شده است.

در همین حال ایوب سالنگی، معین امنیتی وزارت داخله در صفحه تویتر خود با تایید این رویداد نوشته است که حمله انتحاری در کابل یک کشته و سه زخمی بر جا گذاشته است.

آیساف تا کنون در مورد حمله انتحاری به کاروان نیروهای ناتو در شرق کابل اظهار نظری نکرده اند.

از سویی هم طالبان مسلح مسوولیت این حمله انتحاری را بر عهده گرفته است.

این گروه ادعا کرده است که در این حمله تلفات و خساراتی به نیروهای خارجی وارد شده است.

با روی کار امدن حکومت وحدت ملی و امضایی پیمان امنیتی میان کابل واشنگتن انتظار می‌رفت که جلوی حملات این چنینی گرفته شود ولی دقیقا از روز تحلیف تا اکنون مردم کابل شاهد چندین حمله انتحاری به هدف ضربه زدن به نیروهای امنیتی کشور بخصوص اردو و نیروهای خارجی بوده است.

خبرگزاری افق

مطالب مرتبط