افزایش سرقت‌های مسلحانه در مزارشریف

مسوولان در ولایت بلخ با نگرانی از افزایش سرقت‌های مسلحانه در شهر مزارشریف می‌گویند که ممکن است والی و مسوولان جدید در این ولایت به این مشکلات نقطه پایان بگذارند.blank

دکتر افضل حدید رییس شورای ولایتی بلخ در گفت‌وگو با خبرگزاری افق می‌گوید که آمار رویدادهای جنایی و خصوصاً سرقت‌های مسلحانه نسبت به سال گذشته افزایش را نشان می‌دهد.

به باور آقای حدید، سه ماه قبل زمانی که تنش‌های سیاسی میان بلخ و ارگ ریاست جمهوری بر سر کرسی مقام ولایت بلخ افزایش یافت، شماری از گروه‌ها و افراد مسلح دست به اقدامات غیرقانونی زده و شهر مزارشریف را ناامن ساختند.

رییس شورای ولایتی بلخ همچنان می‌افزاید که در کنار تنش‌های سیاسی که اکنون حل شده، فقر و بیکاری نیز از عوامل عمده‌ی افزایش سرقت‌های مسلحانه در مزارشریف است.

در همین حال منیر فرهاد سخنگوی ولایت بلخ می‌گوید که از زمان گماشته شدن والی و مسوولان جدید بلخ، آمار رویدادهای جنایی، اختطاف، و حملات افراد مسلح کاهش یافته است. آقای فرهاد با ابراز خوشبینی می‌گوید که مسوولان جدید ولایت بلخ در تلاش تامین امنیت و حفظ ثبات در این ولایت استند.

هرچند بصورت مشخص معلوم نیست که سرقت‌های مسلحانه، اختطاف و ترورهای اخیر در ولایت بلخ از سوی کدام گروه یا شخص سازماندهی می‌شود اما سخنگوی ولایت بلخ می‌گوید که سردسته برخی از گروه‌های تبهکار توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده اند.

نگرانی‌ها از افزایش سرقت‌های مسلحانه و ترور افراد سرشناس در مزارشریف در حالی افزایش یافته است که سه روز قبل غلام محمد از فرماندهان پیشین حزب جمعیت اسلامی در کارته ظهیرالدین شهر مزارشریف توسط افراد مسلح ناشناس به قتل رسید. مسوولان محلی بلخ می‌گویند که در پیوند به این قضیه تاکنون هیچ کسی بازداشت نشده است.

مطالب مرتبط