حکم اعدام پنج متهم به تجاوز جنسی از سوی رییس جمهور کرزی امضا شد

گزارش‌ها حاکی از آن است که رییس جمهور کرزی حکم اعداد پنج تن از متهمان تجاوز جنسی و سرقت مسلحانه را امضا کرده است.

به گزارش افق، به نقل از صحفه‌ی تویتر ایمیل فیضی سخنگوی رییس جمهورکرزی این حکم امروز ( شنبه 4 میزان) از سوی رییس   جمهور امضا شده است.10514510_732395766796952_4817667837663969028_n

چندی پیش، گروهی از افراد مسلح ملبس با لباس پولیس در منطقه موسوم به قوریه جاپانی ها از مربوطات ولسوالی پغمان کابل در تاریکی شب چهار موتر غیر نظامیان که از عروسی برگشته بودند را متوقف کرده و به یک باغ انتقال دادند.

این افراد بر علاوه گرفتن پول و زیورات آلات زنان، بر چهار زن از جمله یک زن حامله تجاوز جنسی کردند و پس از آن موفق به فرار شدند.

پولیس کابل در عملیاتی پنج نفر از عاملان حادثه پغمان را بازداشت کرد و دو نفر دیگراز آنان از ولایت غزنی گرفتار و به کابل انتقال داده شدند.

پرونده تجاوز به زنان و سرقت از آنان در پغمان کابل در نخست از سوی دادستانی کل افغانستان مورد بررسی قرار گرفت و این داداگاه پرونده را به دادگاه ابتدایی کابل فرستاد.

دادگاه ابتدایی نیز در جلسه علنی با بررسی این پرونده، تمامی هفت نفر متهم این پرونده را به اعدام محکوم کرد.

دادگاه استیناف کابل پس از آن در جلسه علنی پس از شنود دفاعیه متهمان و بررسی پرونده آنها، پنج تن از این متهمان را به اشد مجازات (اعدام) محکوم کرد.

دادگاه سوم این متهمان نیز که علنی نبوده حکم اعدام پنج تن از این متهمان را صادر کرده که این حکم امروز از سوی رییس جمهور کرزی امضا شد.

رییس جمهور کرزی پیش از دادگاهی شدن متهمان پرونده تجاوز به زنان و سرقت از این زنان در پغمان کابل در دیدار با شماری از زنان در ارگ ریاست جمهوری خواستار اعدام آنان شده بود.

تعداد افراد متهم به تجاوز و سرقت زنان در پغمان ۱۰نفر هستند که پولیس تا کنون هفت نفر از آنان را بازداشت کرده و به گفته مقام های امنیتی، تلاش ها برای بازداشت سه متهم این پرونده جریان دارد.

حادثه پغمان که در یک دهه گذشته بی سابقه خوانده شده واکنش های گسترده شهروندان کشور را نیز به دنبال داشت و فعلان مدنی در گردهمایی های اعتراضی خواهان اعدام متهمان شده بودند.

خبرگزاری افق

مطالب مرتبط