جلاد بی‌رحم داعش شناسایی شد

جیمز کومی، رییس دفتر تحقیقات اف ‌بی ‌آی، پلیس فدرال آمریکا می‌گوید توانسته با کمک سایر کشورها هویت مرد سیاه‌ پوشی که در تصاویر ویدئویی دو گروگان آمریکایی جیمز فولی و استفن سوتلوف را سر می‌برد، شناسایی کند.

 به گزارش خبرگزاری افق ،جیمز کومی، رییس اف. ‌بی. ‌آی، هویت و تابعیت این شبه نظامی وابسته به گروه موسوم به دولت اسلامی را فاش نکرده اما آن طور که در تصاویر ویدئویی منتشر شده از او n00052053-tشنیده می شد، وی لهجه ‌ای بریتانیایی به ویژه لندنی دارد.

انتشار تصاویر بی‌ رحمانه سر بریدن دو روزنامه نگار آمریکایی و یک امدادگر بریتانیایی توسط جلاد داعش، نقش مهمی در تشکیل ائتلاف کشورهای بین المللی علیه این گروه را داشته است.

در ویدیوهایی که گروه موسوم به دولت اسلامی در چند هفته گذشته منتشر کرد، یک مرد سیاه‌ پوش نقاب‌ دار دیده می‌شود که با چاقوی خود سر گروگان ها را از تن جدا می‌کند.

داعش روز 19 اوت ویدیوی سربرین جیمز فولی و روز سوم سپتامبر ویدیوی سربریدن سوتلوف را در اینترنت نشر کرد.

در تصاویری که داعش از سربریدن جیمز فولی و استیفن سوتلوف، دو روزنامه نگار آزاد آمریکایی و دیوید هینس، امدادگر بریتانیایی منتشر کرده، این مرد نقاب‌ دار رو به دوربین، آمریکا و کشورهای غربی را تهدید می‌کند که اعمال آنها علت “اعدام و جان دادن” این افراد است.

سفیر بریتانیا در واشنگتن اواخر ماه اوت گفت ما  جلاد داعش که سر گروگان های آمریکایی و بریتانیایی را از تن جدا کرد، شناسایی کردیم.

خبرگزاری افق

مطالب مرتبط