تروریست ها در غزنی راه شش ولسوالی را مسدود کردند

ازسه روز به اینسو راه های مواصلاتی شش ولسوالی ولایت غزنی، ازسوی افراد مسلح مخالف دولت که با خود شعارهای گروه اسلامی داعش وطالبان را حمل می کنند مسدود شده است.

شماری ازاین مسافرین که توانسته اند به شهر غزنی برسند می گویند که به دلیل مسدود شدن راه ها مواصلاتی این ولسوالی ها توسط این افراد مسلح، قیمت های مواد غذایی وادویه در ولسوالی های 00htشان افزایش یافته است.

باشندگان ولسوالی های واغظ، جغتو، ناور، مالستان، جاغوری وقره باغ این ولایت می گویند که این افراد مسلح با سردادن زنده باد داعش اسلامی، زنده باد تحریک طالبان رفت وآمد آنان را به مرکزشهرغزنی بسته کرده است.

سید بشیر بشرمل یکی ازباشندگان ولسوالی جغتو غزنی، می گوید:” ازسه روز به اینسو راه ولسوالی ما توسط طالبان مسدود شده وطالبان دو جوان را كه از ولسوالي ناور بودند، روز چهارشنبه درساحه قیاغ با خود بردند که تا هنوز سرنوشت شان معلوم نیست”.

ازسوی هم نمایندگان مردم درشورای ولایتی غزنی با اظهار نگرانی ازمسدود شدن راه های مواصلاتی این ولسوالی وافزایش قیمت مواد اولیه ازدولت می خواهند تا هرچه عاجل به این مشکل مردم رسیدگی شود.

حميده گلستاني عضوشورای ولایتی غزني دراین باره می گوید:” تا حالا چهار موتر مربوط به مردم ملکی وموسسه سازمان غذایی جهان (WFP ) كه گندم و خشت انتقال مي‌كردند از سوي طالبان ربوده شده‌ان”.

این عضو شورای ولایتی غزنی اضافه می کند که اگر وضعيت غزني همينطور ادامه پيدا كند، ممکن این ولایت از کنترول دولت خارج شده وسقوط کند.

مقام های محلی غزنی نیز مسدود شدن راه های مواصلاتی این ولسوالی ها را تأیید کرده، این عمل مخالفان دولت را قدرت نمایی آنان دربرابر مردم یاد می کنند.

محمدعلي احمدي معاون والي غزني دراین باره به رادیوآشنا صدای امریکا گفت:” طالبان مي‌خواهند از اين طریق حضور و قدرت شانرا براي مردم ساحات نا امن این ولایت ثابت سازند”.

به گفته ای آقای احمدی مخالفان دولت موتروانان ومسافرین این ولسوالی ها را تهدید می کنند که بعد ازاین؛ ازمسیر های مسدود شده توسط طالبان تردود ننمایند.

غزنی ازولایات نا آرام افغانستان است که مخالفان مسلح دولت درشماری ازولسوالی های آن حضور گسترده دارند.

مقام های محلی می گویند که دراین اواخر درکنار جنگ جویان طالب اتباع پاکستانی نیز به فعالیت شان نسبت به گذشته دراین ولایت افزوده شده است.

پيش اين نيز راه‌های مواصلاتي ولسوالي جاغوري اين ولايت چندين بار از سوي طالبان بسته شده بود.

اما سردادن شعارهای گروه اسلامی داعش و حمل بیرق های آنان توسط مخالفاندراین ولایت یک پدیده جدید است.

خبرگزاری افق

مطالب مرتبط