برگذاری نمایشگاه صنایع دستی و محصولات زراعتی در بامیان

نمایشگاه محصولات زراعتی و صنایع دستی از سوی ریاست زراعت بامیان به منظور معرفی محصولات این ولایت و تشویق تولید کنندگان برگذار شد.

در این نمایشگاه محصولات زراعتی مانند، کچالو ، سیب ، کدو ، وسبزی جات و هم چنان صنایع دستی برای یک روز به نمایش گذاشته شد.DSC00288

برگذار کنندگان این نمایشگاه انتظار دارند با برگذاری این نمایشگاه ، دهاقین و تولید کنندگان صنایع دستی تشویق شوند تا این محصولات را با کمیت و کیفیت بالا تولید نمایند.

طاهر عطایی رییس زراعت بامیان میگوید ” برگذاری نمایشگاه ها میتواند نقش مهم در معرفی محصولات و بازریابی آن داشته باشد و ما امید وار هستیم دهاقین و تولید کنندگان محصولات زراعتی و صنایع دستی در قسمت بلند بردن کیفیت محصولات شان توجه نمایند”.

از سوی دیگر شماری از تولید کنندگان صنایع دستی از نداشتن مکان مناسب تولید و بازار فروش شکایت داشته از دولت میخواهند از تولیدات آنان حمایت نماید.

با این حال آصف مبلغ معاون والی بامیان شکایت های تولید کنندگان را بجا دانسته میگوید اداره محلی در در این سال ها نتوانسته برق مورد نیاز تولید کنندگان را تامین نماید.

وی میگوید نبود بازار و مواد خام تولیدی از مشکلات دیگر تولید کنندگان صنایع دستی می باشد.

آقای مبلغ افزود” اداره محلی آنچه درتوان داشته از صنایع دستی و محصولات زراعتی این ولایت حمایت کرده است”.

گفتنی است در حال حاضر باشندگان ولایت بامیان بخش زیاد از نیازمندی شانرا از فروش محصولات زراعتی و صنایع دستی تامین می نمایند.

خبرگزاری افق

مطالب مرتبط