وزیر امور خارجه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل شرکت خواهد کرد

گزارش‌ها حاکی از آن است که ضرار احمد مقبل وزیر امور خارجه افغانستان باهدف شرکت در  نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد فردا عازم نیویورک خواهد شد.

به گزارش افق، نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل قرار است در تاریخ 24 سپتامبر در نیویورک مقر اصلی این سازمان برگزار و به نمایندگی از دولت افغانستان ضررا حمد مقبل وزیر 25869-thumbامورخارجه کشور در آن شرکت کند.

احمد شکیب مستغنی در گفتگو با خبرگزاری افق ضمن تایید خبر گفت در این سفر قرار است برخی از چهره‌های فعال در وزارت امورخارجه ویز امور خارجه را را همراهی کند.

وی همچنان تاکید کرد که بیانه دولت افغانستان توسط وزیر امورخارجه قرائت خواهد شد که در آن توجه ویژه‌ی روی سیاست‌های پاکستان در قبال افغانستان صورت گرفته است.

مستغنی افزود که مشکل به وجود آمده بین پاکستان و افغانستان ا زاولویت اول این نشست برای افغانستان بوده و قطعا تهاجم مسلحانه و راکتی پراکنی‌های پاکستان بر مناطقی در کنر و مشکلات مرزی نیز با جهانیان شریک خواهد شد.

این سفر در حالی صورت می‌گیرد که دولت پاکستان در حال حفر خندق در مرز میان افغانستان و پاکستان بوده و با واکنش‌های تندی مقام‌های افغانستان قرار گرفته است.

خبرگزاری افق

مطالب مرتبط